زنجان؛

افزایش 15 درصدی جمعیت قوچ و میش های منطقه حفاظت شده انگوران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از اتمام سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده انگوران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از زنجان؛سید رضا موسوی مشکینی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: سرشماری قوچ و میش  و کل و بز و سایر پستانداران  منطقه حفاظت شده انگوران به مدت سه روز و با حضور 35نفر از محیط بانان، کارشناسان اداره کل، دوستداران محیط زیست استان انجام شد .
موسوی ادامه داد: براساس این سرشماری 678 رأس قوچ و میش ، 75 رأس کل و بز  به صورت مستقیم مشاهده  و سرشماری شد که جمعیت گونه شاخص و نژاد خالص قوچ و میش ارمنی نسبت به سال 94 که 548راس سرشماری شده بود افزایش15درصدی داشته است.
وی گفت:در این سرشماری شاهد افزایش 150درصدی مشاهدات کل وبزدر منطقه بودیم که در سال 94تعداد30راس کل وبز سرشماری شده بودوامسال به 75راس افزایش یافته است.   
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی شرکت کنندگان در این سرشماری افزود: دوستداران محیط زیست، مسئولان استان و شهرستان و جوامع محلی در حفاظت از مناطق تحت مدیریت همواره یاری رسان  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوده اند ،امیدواریم روند افزایشی جمعیت قوچ و میش ها و سایر گونه های جانوری در این منطقه همچنان ادامه داشته باشد .
موسوی ادامه داد:منطقه حفاظت شده انگوران  با مساحتی برابر با 92هزارو297 هکتار منطقه ای است کوهستانی و تپه ماهوری در شهرستان ماهنشان است که زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی و کل وبز خرس قهوه ای، روباه ، سیاهگوش وانواع پرندگان شکاری است.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.