لرستان؛

بیش از 31 هزار مورد مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی لرستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت:31هزار و 394 وسیله نقلیه در 9 ماهه نخست امسال به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی زندی فر اظهارداشت: از مجموع 31هزار و 394 وسایل نقلیه مراجعه کننده در 9 ماهه امسال،25هزار و 801 دستگاه موفق به دریافت نمره قبولی و کارت معاینه فنی شده‌اند.

وی گفت:پنج هزار و 591 وسیله هم رد و موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشدند. 

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستاناظهار کرد: براساس این آمار، بیشترین قبولی و ردی در مراجعات به مراکز معاینه فنی استان در این مدت به ترتیب مربوط به کلاس وسیله نقلیه کشنده و کامیون بوده است. 

وی با بیان اینکه 33درصد مراجعات مینی‌بوس‌ها و 28درصد کامیونت‌ها‌ کارت معاینه فنی دریافت نکردند و مهمترین دلیل عدم دریافت کارت معاینه فنی مینی‌بوس‌ها، فرسودگی این ناوگان است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه های مراکز معاینه فنی مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه می‌باشد، گفت: مرکزکاوه خرم‌آباد با 9هزار و 588 و کیهان بروجرد با چهار هزار و 840 مراجعه به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعه کننده را به خود اختصاص داده‌اند. 

زندی فر بیشترین قبولی را مربوط به مرکز معاینه فنی مهران ازنا عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار ردی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در مرکز کاوه خرم‌آباد به ثبت رسیده است. 

وی عدم عملکرد سیستم ترمز و نور چراغ‌ها را مهمترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه کشنده، کامیون،کامیونت و اتوبوس دانست و اضافه کرد: عملکرد نامناسب سیستم ترمزها با 34 درصد، عملکرد نور چراغ‌ها با 16درصد و وضعیت نامناسب آج لاستیک‌ها از مهمترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است. 

در حال حاضر 15 هزار و 231 راننده حرفه ای و 9 هزار و 12 دستگاه انواع وسایل نقلیه باری با متوسط عمر 15 سال در حوزه حمل و نقل کالای استان فعال است.

انتهای پیام/ف 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.