گیلان؛

هشدار جدی به برداشت کنندگان متخلف شن و ماسه

در پی پایش مستمر و فراگیر معادن برداشت شن و ماسه توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان متاسفانه مشاهده شده که تعدادی از پیمانکاران از تعهدات خود در حفظ محیط زیست تخطی کرده اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

فرمانده یگان محیط زیست گیلان گفت:این پیمانکاران در زمان اجرای پروژه های برداشت عموما اقدام به تخریب گسترده بستر رودخانه و تغییر اکوسیستم آن می کنند که در همین خصوص این یگان با حضور مستمر و گسترده در مناطق مختلف ضمن هشدار جدی به تمام پیمانکاران که مشغول فعالیت هستند ، آنها را به رعایت کامل ضوابط برداشت و محیط زیست دعوت میکند .

ساسان اکبری پور افزود :برهم خوردن اکوسیستم رودخانه ای و تخریب محیط زیست به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی توجیه ندارد و این یگان با قاطعیت نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد .

وی افزود : در صورت مشاهده تخلف ، ضمن توقف فعالیت شرکت بهره بردار ، ضرر و زیان وارده به محیط زیست وفق مقررات و ضوابط قضایی محاسبه و از متخلفین اخذ خواهد شد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد : در آخرین نمونه برخورد با متخلفین، یک شرکت پیمانکار در حوزه شهرستان املش اخطاریه محیط زیستی دریافت کرد . لازم به ذکر میباشد که احداث هرگونه راه دسترسی در بستر فعال رودخانه و همینطور تردد در عرض رودخانه ممنوع می باشد .

وی تصریح کرد : برداشت غیر اصولی از بستر رودخانه ها میتواند علاوه بر افزایش میزان خسارت سیل های ویرانگر که در نتیجه تخریب دیواره های رودخانه ها بوقوع می پیوندند ، باعث برهم خوردن چرخه تولید مثل ماهیان در پایین دست و میان دست رودخانه شود و عملا نسل برخی از ماهیان ارزشمند استخوانی یا غضروفی با خطر جدی مواجه شود .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.