شناسنامه شخصیت های معمای شاه ؛

عضو فعال گروه موتلفه اسلامی که بود؟

شهید صفارهرندی که حمید رسولیان نقش وی را در معمای شاه ایفا می کند، در خانواده ای متدین و مبلغ در تهران به دنیا آمد.

عضو فعال گروه موتلفه اسلامی که بود؟به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخ و مرور آن موجب می‌شود تا به انسان‌های برجسته‌ای در زمینه‌های گوناگونی از جمله انقلاب اسلامی که جزو شاخص ترین برهه‌های تاریخی کشورمان است، بر بخوریم. انسان های ارزشمندی که علاوه بر کتاب های موجود به تازگی مدتی است با پخش مجدد سریال «معمای شاه» گویی زنده شده‌اند و حال و هوای روزهای نه چندان دور سرزمینمان را روایت می‌کنند و یادآور اشخاص بزرگی هستند که در سرنوشت این کشور نقش بسزایی داشته اند. 
 
یکی از گروه‌هایی که اعضای آن در راه انقلاب به شهادت رسیدند و نامشان در تاریخ ماندگار شد، «موتلفه اسلامی» است که شهید رضا صفار هرندی نیز جزو 4 شهید بنام این گروه بود.
 
صفارهرندی که حمید رسولیان نقش وی را در معمای شاه ایفا می کند، در خانواده ای متدین و مبلغ در تهران به دنیا آمد.
 
برادرش حجت الاسلام حاج شيخ علی اصغر هرندی که از روحانیون مردمی بود، علاوه بر اقامه نماز جماعت در مسجد دروازه غار تهران و منبر و تعليمات دينی، مغازه پارچه فروشی نیز داشت و این شهید پس از تحصلات مقدماتی و فراگیری علوم دینی از برادر و پدرش در کنار آنها مشغول به کار شد.
 
وی در مسجد برادرش در امر تبليغ دين و ارتباط با نوجوانان و كشاندن آنها به راه دين فعال بود و در همین راستا با محمد بخارايی و شهيد نيك نژاد آشنا شد. این ارتباط تا زمان شکل گیری انقلاب در حوزه گسترش اخلاق اسلامی ادامه داشت و پس از آن به فعالیت هایی برای همسویی با امام خمینی (ره) تبدیل شد.
 
با ادامه این فعالیت ها او با گروه موتلفه مرتبط و آشنا شد. به مرور نوبت به جهاد مسلحانه رسید و قرار بر ترور حسنعلی منصور رسید. او در این روز پشتيبان شهيد بخارايی بود و توانست پس از پايان عمليات از صحنه بيرون رود اما  زمانی که می خواست وسايلش را از خانه بردارد و به اتفاق شهيد نيك نژاد زندگی مخفی را آغاز كند، دستگير شد.
 
شهید صفارهرندی سرانجام در سحرگاه 26 خرداد 1344 به همراه همرزمانش توسط رژیم پهلوی محکوم به اعدام و تیرباران شدند.
 
 
گزارش از فاطمه شهدوست
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار