دانش‌آموختگان هرات نگران آینده شغلی خود هستند

همزمان با پایان دوره‌های تحصیلی در هرات دانشجویان این ولایت از آینده مبهم شغلی خود خبر داده و ابراز نگرانی می‌کنند.

دانش‌آموختگان هرات نگران فردای شغلی خود هستندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دانشجویان در هرات می‌گویند که موجودیت فساد اداری، مانع این می‌شود تا آنان بتوانند بنا بر تخصص و دانش خود وارد دستگاه دولت شوند.

طارق فیض، یکی از این دانشجویان می‌گوید: "موجودیت فساد اداری و نیاز به پیش زمینه‌های تجربی در کار سبب این شده تا ورود به ادارات دولتی سخت باشد و قشر عظیمی از دانش آموختگان نتوانند به شغل مناسب دست پیدا کنند."

او بیان می‌کند: در صورت اینکه کار مرتبط با شغلشان فراهم نشود، مجبور به مهاجرت و خروج از افغانستان می‌شوند.

اما از جانبی مسئولان دولتی هرات بر این باور هستند که چالش‌هایی که در گذشته بر سر راه استخدام نیروهای جوان وجود داشت، حالا دیگر به چشم نمی‌خورد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: سبک سنتی استخدام کارکنان دولتی از حالت سنتی خارج شده و در حال حاضر شایسته سالاری، مهمترین شاخصه ورود به ادارات دولتی است.

به بیان او، دولت برای دانشجویان در زمان تحصیل هم زمینه فعالیت‌های تجربی را فراهم کرده که این روند می‌تواند تا تاثیر خوبی را بر نحوه استخدام آنان بر جای بگذارد.

با این همه آمار بالای دانشجویانی که همه ساله از دانشگاه‌های ولایت هرات فراغ می‌شوند، بالاتر از سطح نیاز ادارات دولتی است.

سکتورهای خصوصی هم به دلیل اینکه در سال های اخیر دچار بحران‌های بزرگ اقتصادی شده‌اند، نمی‌توانند تا نقش برجسته‌ای را در استخدام دانش آموختگان در این ولایت داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۵
بیا اینجا تا مشکل بیکاریت حل بشه
آخرین اخبار