قزوین؛

تخریب باغستانهای قزوین ممنوع

استاندار قزوین گفت : اجازه نخواهم داد ، وجبی از باغات سنتی و اراضی کشاورزی قزوین تخریب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی ، بر حفظ و احیای باغستان های قزوین به عنوان سرمایه ارزشمند و گرانبها تاکید کرد.

همتی افزود: حفظ هزار و 500  هکتار باقیمانده از باغات سنتی استان و احیای عرصه های از بین رفته می بایست به عنوان یک امر مهم در اذهان مردم و مسئولان جا بیفتد.

استاندار با تاکید بر ضرورت احیای رودخانه هایی که در مسیر باغات سنتی قزوین قرار دارند گفت : در سفر هیات دولت به استان اعتبار قابل توجهی برای هدایت و مهار فاضلاب و احیای تصفیه خانه های استان اختصاص یافت که از این محل هم می توان رودخانه های این مسیر را احیا کرد.

استاندار  همچنین از اختصاص هفت  و نیم میلیارد تومان برای تعمیر کانال های آب در استان خبر داد و افزود:یک هزار هکتار کشت گلخانه ای در استان از مصوبات سفر هیات دولت به استان است که با اجرایی شدن آن می توان ازکشت محصولات آب بر در استان جلوگیری کرد.

همتی همچنین از مدیران جهاد کشاورزی خواست با استفاده از ظرفیت وتوان تشکل ها، اتحادیه ها، انجمن های فعال  کشاورزی به رونق این بخش کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار