آبادان؛

راه‌اندازی مجهز‌ترین آزمایشگاه غذا و دارو جنوب غرب کشور تا پایان سال در آبادان

مجهز‌ترین آزمایشگاه غذا و دارو جنوب غرب کشور در آبادان پیشرفت فیزیکی 90درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛سندرونی مدیر بخش سلامت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این آزمایشگاه تا پایان سال در آبادان راه اندازی می‌شود.

سید مهدی موسوی سندرونی امروز به خرید مجهز‌ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی برای راه اندازی آزمایشگاه غذا و داروی آبادان خبر داد و افزود: با آغاز به کار این آزمایشگاه تا پایان سال‌جاری، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وارد شده به محدوده منطقه آزاد اروند در این محل مورد بررسی قرار می‌گیرد و نگرانی تجار و بازرگانان از طولانی شدن زمان آزمایش محصولات وارداتی به منطقه برطرف می‌شود.

وی گفت: آزمایشگاه غذا و دارو یکی از پروژه‌های مهم در راستای اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم در منطقه است و بعد از افتتاح آن سرمایه گذاران و بازرگانان می‌توانند محصولات وارداتی و صادراتی را که برای انجام آزمایش بهداشتی به مرکز استان ارسال می‌کردند در شهرستان آبادان انجام دهند.

مدیر ضوابط بهداشت انسانی حوزه غذا و دارو در آن منطقه افزود: این آزمایشگاه یکی از آزمایشگاه‌های بزرگ و مورد تایید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در جنوب غرب کشور است که اکثر آزمایشاتی که در سطح استان و کشور در بحث مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی مورد نیاز است در این محل انجام می‌گیرد.

موسوی گفت: ساختمان این آزمایشگاه با استاندار‌های سازمان غذا و دارو مطابقت دارد و برای خرید آن سه میلیارد تومان هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی مراحل تغییر کاربری، طراحی داخلی و سکوبندی آزمایشگاه 95درصد است و تجهیزات پزشکی آن نیز طی یک ماه آینده نصب خواهد شد.

وی افزود: برای طراحی خرید وسایل آزمایشگاه، ساختمان هشت میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شده است.

مدیر بخش سلامت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ازبرنامه ریزی برای راه اندازی آزمایشگاه محیط زیست، آزمایشگاه آب در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.