مدیریت نهالستان ها به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از واگذاری مدیریت نهالستان های این استان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری افزود: نهالستان های منابع طبیعی با توان تولید هزاران اصله نهال پشتوانه خوبی برای توسعه فضای سبز استان بوشهر است. منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در چهار شهرستان استان نهالستان های فعالی دارد که درزمان حاضر نهال های بسیار باطراوت ومتعددی از گونه های مختلف گیاهی پرورش داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بخش خصوصی با تحویل گیری و مدیریت نهالستانهای منابع طبیعی می تواند ضمن درآمد زایی به توسعه فضای سبز این استان کمک کند.

وی افزود: اگرچه این اداره کل از ایجاد نهالستان از سوی بخش خصوصی استقبال می کند اما در زمان حاضر مجموعه نهالهای تولید شده در نهالستان های منابع طبیعی پاسخگوی نیازهای استان است.

وی بیان کرد: هدف اصلی ایجاد نهالستان ها توسعه جنگل کاری در مراتع و بیابان های استان است که با توجه به کمبود آب و شرایط خاص اقلیمی برای نگهداری نهال نمی توان به سمت افزایش نهالستان های جدید رفت.

مهاجری، ماههای مناسب کاشت نهال دربیشتر شهرستانهای استان را بسیار کوتاه دانست و اظهارکرد: با توجه به امکان کاشت نهال در چند ماه مشخص از سال وتعویق جنگل کاری به دلیل مشکلات آب وهوایی، درآمدزایی در توسعه نهالستان های جدید محدود تر می شود. با توجه به اهمیت توسعه درخت و فضای سبز در استان می توانیم تضمین خرید به سرمایه گذارانی بدهیم که نهالستان های این اداره را برابر مقررات تحویل می گیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: امیدواریم توان مدیریتی نهالستان های استان با واگذاری به بخش خصوصی افزایش یابد و در مراحل توزیع و حتی توسعه درخت کاری نیز بتوانیم از بخش خصوصی کمک بگیریم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.