برخی رؤسای ولایتی فدراسیون فوتبال خواهان برگزاری انتخابات ریاست این نهاد شدند

شماری از مسوولان ولايتی فدراسيون فوتبال، مدعی اند که همزمان با نزديک شدن انتخابات رياست اين نهاد، برکنار و تهديد به برکناری شده اند؛ اما مسوولان فدراسيون از اين مسئله ابراز بی خبری می کنند.

برخی رؤسای ولایتی فدراسیون فوتبال خواهان برگزاری انتخابات ریاست این نهاد شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،حميد الله فروتن آمر فدراسيون فوتبال نيمروز با شماری ديگر از نمايندگان اين فدراسيون در ولايات، در يک نشست خبری در کابل گفت که به تازگی از سوی رئيس فدراسيون ملی فوتبال برکنار شده است.

وی مدعی شد که رئيس فدراسيون فوتبال در تبانی با برخی از اعضای شورای ولايتی نيمروز، وظيفه وی را به حالت تعليق درآورده است.

فروتن افزود: «طبق اساسنامه فدراسيون فوتبال، چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات، رئيس فدراسيون فوتبال صلاحيت تعليق و برطرفی هيچ يک از رؤسای ولايتی را ندارد.»

فروتن گفت: «فشار هايی از مرکز بالا وجود داشت که يا از وظيفه ام کنار بروم و يا هم به نفع آنان کار کنم.»

عنايت الله صاحب زاده رئيس فدراسيون فوتبال هلمند نيز گفت: «سه هفته قبل هئيتی از کابل به اين ولايت آمده بود و در تبانی با يک عضو شورای ولايتی بدون آنکه مقام ولايت و رئيس شورای ولايتی خبر شوند، انتخاباتی را برگزار کرده و شخص ديگری را به حيث رئيس فدراسيون ولايت برگزيدند.»

وی با ابراز نگرانی از مسئله گفت که فدراسيون فوتبال، نبايد خلاف موازين ورزشی و اساسنامه اين فدراسيون در زمينه گزينش رؤسای ولايتی اقدام کند.

امان الله فيضی رئيس فدراسيون فوتبال جوزجان نيز گفت: «چندين بار برايم اخطار داده شده است که بايد از کرام الدين کريم رئيس کنونی فدراسيون در انتخابات آينده حمايت کنم و هرگاه اين کار را انجام ندهم مرا از وظيفه ام برکنار خواهند کرد.»

سيد علی اصغر اکبرزاده مربی پيشين تيم ملی فوتبال گفت: «ديريست فدراسيون فوتبال در وضعيت خوبی قرار ندارد، زورگويی، ناتوانی و نبود برنامه سبب شده تا برخی ورزش دوستان متحد شده و صداى خود را مشترکا بلند کند.»

ويی با بيان اينکه سه ماه از زمان برگزاری انتخابات رياست فدراسيون سپری شده است، افزود که در گام نخست، فدراسيون فوتبال بايد زمان دقيق انتخابات رياست اين نهاد را مشخص کند و از تغيير و تبديلی رؤسای ولايتی دست بردارد.

معترضان در پايان اين نشست، در قطعنامه يی خواستار انتخابات شفاف، عادلانه در مطابقت به اساسنامه فيفا و تعيين تاريخ مشخص و قابل قبول زمان برگزاری انتخابات شدند.

در اين قطعنامه تاکيد شده است که طبق فيصله آخرين نشست رؤسای ولايتی فدراسيون، رئيس فدراسيون نمی تواند اين رؤسا را همزمان با نزديک شدن زمان انتخابات رياست نهاد تغيير دهد و يا برکنار کند. يکی از مسوولان فدراسيون فوتبال، ضمن تاکيد بر اهميت برگزاری انتخابات رياست اين نهاد گفت که در مورد ادعاهای مطرح شده معلومات ندارد.

قبل از اين نيز علی عسکر لعلی کمک مربی پيشين تيم ملی فوتبال افغانستان، به پژواک گفته بود که بخاطر «قانون شکنی» و  «بروز مشکلات» در فدراسيون فوتبال کشور، به فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) شکايت کرده است.

به گفته وی، کارهايي که در حال حاضر در فدراسيون فوتبال جريان دارد، نمايشی بوده  و هيچ برنامه يی که در آن چشم اندازی براي آينده روشن فوتبال کشور باشد، وجود ندارد.

به باور کمک مربی پيشين تيم ملی، سپری شدن زمان برگزاری انتخابات رياست فدراسيون فوتبال، میتواند عواقب بدی داشته باشد و رشد فوتبال در کشور، روند حضور افغانستان در مسابقات بين المللی و همچنان جايگاه اجتماعی و اعتبار جهانی آن را به خطر بيندازد.

سيد علی رضا آقازاده سکرتر جنرال فدراسيون فوتبال، روز گذشته در صحبتی با رسانه ها، 25 حوت 1395 تا 26 حمل 1396 را به عنوان زمان احتمالی برگزاری انتخابات رياست فدراسيون فوتبال اعلام کرده بود.

به گفته وی، اين انتخابات با حضور داشت نمايندگان فدراسيون جهانی فوتبال و کنفدراسيون فوتبال آسيا در کابل برگزار خواهد شد.

 رئيس کنونی فدراسيون فوتبال، کرام الدين کريم است که از 13 سال بدينسو، به حيث رئيس اين فدراسيون فعاليت می کند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار