زنجان؛

ثبت اطلاعات50 هزار بهره‌بردار زنجانی در سامانه جامع پهنه‌بندی و داده‎های کشاورزی

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ثبت اطلاعات50 هزار بهره‌بردار استان زنجان در سامانه جامع پهنه‌بندی و داده‎های کشاورزی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:در راستای اجرای طرح «نظام نوین ترویج کشاورزی» که هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.
سهیل نصرتی افزود: با تشکیل شورای ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شورای پهنه بندی در استان زنجان نسبت به تقسیم بندی نیروها و ساماندهی، تعمیر و تجهیز این مراکز اقدام شده و اراضی کشاورزی استان در مجموع به 131 پهنه تقسیم‌بندی شد.
این مقام مسئول ادامه داد:با توجه به اهداف مشترکی که دو شورای فوق داشتند نسبت به ادغام این دو شورا در استان اقدام شده و یک شورای «پهنه بندی و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی» تشکیل شد به طوری که این اقدام با الگوبرداری از استان زنجان مقرر شد در کل کشور اجرایی شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر به تعداد هر پهنه در استان زنجان یک کارشناس مسئول جمع‌آوری اطلاعات مربوط به پهنه هاست و کارشناس هر پهنه در یک ساز و کار مشخص اطلاعات جمع آوری شده را وارد «سامانه جامع پهنه بندی و داده های کشاورزی» می کند به طوری که اطلاعات ثبت شده در این سامانه به طور آنلاین قابل رصد است.
نصرتی خاطرنشان کرد: هم اکنون از حدود 90 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان زنجان اطلاعات بالغ بر 50 هزار بهره بردار در «سامانه جامع پهنه بندی و داده های کشاورزی» ثبت شده و طبق برنامه ریزی انجام گرفته قرار است ثبت اطلاعات تمام بهره برداران تا اواخر بهمن ماه به پایان برسد.
مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایجاد تعهد و ارتباط قوی بین تحقیقات، ترویج و اجرا در بخش کشاورزی را از مزایای مهم طرح «نظام نوین ترویج کشاورزی» برشمرد و افزود: در راستای اجرای این طرح اطلاعات ثبت شده به تفکیک هر پهنه در برنامه ریزی‌ها بسیار حایز اهمیت خواهد بود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.