اقدامی ارزشمند برای رفع دغدغه زوجین نابارور؛

خدمات باروری در این مرکز با تعرفه دولتی انجام می‌شود

مسئول کلینیک نازایی بیمارستان شهدای تجریش گفت: بیمارستان شهدای تجریش بسته نازایی طرح تحول سلامت با تعرفه دولتی به متقاضیان عرضه می شود.

لیلا نظری مسئول کلینیک نازایی بیمارستان شهدای تجریش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بسته نازایی طرح تحول سلامت شامل یکبار ( IUI، سیکلIVF و انتقال جنین فریز شده) در سال است.

وی در خصوص هزینه این خدمات نازایی اظهار داشت: کلینیک ناباروری بیمارستان شهدای تجریش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خدمات خود را به تمامی زوجین نابارور در سراسر کشور با تعرفه دولتی ارایه می دهد به این صورت که دولت 85 درصد از کل هزینه این بسته را پرداخت می کند.

مسئول کلینیک نازایی بیمارستان شهدای تجریش عنوان کرد: فرآیند IUI در خود کلینیک برای تمام متقاضیان انجام می شود ولی مراحل مقدماتی فرآیند IVF در مرکز ناباروری بیمارستان شهدای تجریش شروع که قسمت اصلی این عمل در بیمارستان طالقانی صورت می گیرد.

نظری افزود: خدمات بسته نازایی هم برای درمان ناباروری و نیز برای حفظ باروری نقش موثری ایفا می کند.

وی در خصوص راه های حفظ باروری در زوجین تاکید کرد: به طور مثال زن یا مردی که دچار تومور سرطانی شده بسته به نوع آن باید تحت عمل جراحی، شیمی درمانی یا رادیوتراپی قرار گیرد که پس از بهبودی بیماری خود برای فرزندآوری از خدمات این کلینیک بهره‌مند می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اگر خانم یا آقا مجرد باشند برای رفع مشکل نازایی از سلول جنسی فریز شده استفاده می شود و در صورتی که متاهل هستند با جنین فریز شده می توان کمک شایانی به باروری آنها کرد.

نظری توصیه کرد: اکنون زوجین نابارور می توانند با صرف هزینه اندکی در مراکز دولتی کشورمان در جهت بقای نسل خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه الان به دلایل گوناگون سن ازدواج در کشورمان افزایش پیدا کرده است و تعداد سلول جنسی در زنان رو به کاهش است که با استفاده از این خدمات نوین در جهت برطرف شدن مشکل خود گام بردارند.

این مسئول کلینیک نازایی بیمارستان شهدای تجریش گفت: برای درمان زنانی که به علل مختلف مانند ابتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک یا اختلال در سیستم هورمونی برای بارداری دچار مشکل هستند از روش هایی مانند دارو درمانی یا القای تخمک گذاری استفاده می شود.

نظری یادآور شد: از تاریخ اول دی ماه کلینیک نازایی بیمارستان شهدای تجریش آماده پذیرش بیماران از سراسر نقاط کشور است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
باسلام تو مشهدهم میشه نوبت گرفت کجا باید بریم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۴۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
سلام شهرستانی ها چطوری میتوانند نوبت بزنند لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۲۲:۵۷ ۱۷ دی ۱۳۹۵
سلام وقت بخیر .راه گرفتن نوبت برای شهرستانی ها چطوری می باشد
آخرین اخبار