حضور نظامیان ترکیه در افغانستان دو سال دیگر تمدید شد

پارلمان ترکیه لایحه‌یی را تصویب کرده که بر بنیاد آن نیروهای نظامی این کشور تا دو سال آینده در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور خواهند داشت.

حضور نظامیان ترکیه در افغانستان دو سال دیگر تمدید شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پارلمان ترکیه لایحه‌‌ای را تصویب کرده که بر اساس آن نیروهای نظامی این کشور تا دو سال آینده در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور خواهند داشت.

این لایحه که از سوی نخست وزیری ترکیه به مجلس معرفی شده بود، پس از تصویب از شش جنوری سال جاری میلادی عملی می‌شود.

نظامیان ترکیه در قالب پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) و بر بنیاد ماموریت حمایت قاطع در افغانستان مصروف آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

اکمل الدین احسان‌اوغلو، نماینده مجلس ترکیه از حزب حرکت ملی‌گرا طی در این مورد گفته که روابط افغانستان و ترکیه عمیق و نزدیک است.

او گفته که افغانستان نخستین کشوری بود که استقلالیت ترکیه را به رسمیت شناخت و روابط دو کشور از 1921 تا اکنون در سطح عالی بوده است.

شیرین اونال، نماینده مجلس ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه نیز به آناتولی گفت که ترکیه همواره از اتحاد، یکپارچگی و استقلال افغانستان حمایت کرده است.

در لاحیه تصویب شده به مواردی چون تشکیل نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان (آیساف) که با هدف بهبود شرایط امنیتی دولت افغانستان و کمک به تشکیل قابلیت‌های امنیتی خود در سال 2001 صورت گرفت و واگذاری مسئولیت فرماندهی استراتژیک، کنترل و هماهنگی آن به ناتو بر اساس مصوبه شورای دایمی ناتو اشاره شده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که در حال حاضر532 سرباز ترکی در افغانستان وظیفه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار