جلسه ترامپ و مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات به روز جمعه موکول شد

جلسه ترامپ با مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص نقش هکرهای روس در پیروزی وی در انتخابات به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- روز سه‌شنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد جلسه وی با مقامات اطلاعاتی این کشور در خصوص اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تا جمعه به تعویق افتاد.

ترامپ در این پیام از ادامه بدبینی‌ها نسبت به دخالت روسیه در روند انتخابات این کشور نیز انتقاد کرد. مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند هکرهای روسیه در رقم خوردن نتایج انتخابات این کشور و پیروزی دونالد ترامپ مؤثر بوده‌اند.

در مقابل، ترامپ و مشاورانش باور دارند دموکرات‌ها با دخیل نشان دادن روسیه در انتخابات آمریکا قصد دارند شکست انتخاباتی سنگین خود را توجیه کنند.

ترامپ که به نتایج تحقیقات آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص هک شدن رایانه‌های حزب دموکرات از سوی روسیه اعتماد ندارد، آخر هفته گذشته اعلام کرد در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری درباره این ادعا با مقامات اطللاعاتی آمریکا گفتگو می‌کند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا اطمینان دارند هکرهای روسیه در پیروزی ترامپ دخیل بوده‌اند. باراک اوباما –رئیس جمهور آمریکا- هفته گذشته در اقدامی تلافی‌جویانه 35 مقام اطلاعاتی روس را از کشورش اخراج و دو تفریحگاه مخصوص روس‌ها در آمریکا را نیز تعطیل کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار