ایلام 68 روز از امسال را غبارآلود سپری کرد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام کرد: استان ایلام 68 روز از 9 ماه گذشته از سال جاری را با هوای الوده ناشی از گرد و غبار پشت سر گذاشت.

ایلام 68 روز از امسال را غبارآلود سپری کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی طاهرسارایی گفت : در این مدت به علت ذرات ریز معلق در هوا ناشی از گرد و غبار عربی 54 روز هشدار، پنج روز اضطرار و 9 روز بحرانی از سوی کارشناسان محیط زیست استان اعلام شده است.

به گفته وی، بیشترین میزان آلودگی هوای ثبت شده در استان ایلام 2 هزار و 800 میکروگرم در متر مکعب بود که این میزان گرد و غبار با 18 برابر حد مجاز ( استاندارد ذرات معلق هوا 150 میکرو گرم در متر مکعب است) برای شهرستان ایوان ثبت شد.

سارایی یادآور شد: در این مدت برای شهرستان های مهران 49، دهلران 30، ایوان 18 و ایلام 11 روز آلوده ناشی از گرد و غبار ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی نقشه های الگویی منطقه همه ساله یک دوره 40 روزه گرد و غبار از 15 دی تا 30 بهمن ماه از طرف بیابان های عراق و سوریه وارد استان ایلام می شود و از نیمه دوم دی ماه به بعد وجود گرد و غبار در هوای استان دور از انتظار نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.