بهای نفت همچنان در مسیر صعود

به دنبال تصمیم عربستان سعودی برای افزایش بهای نفت در ماه آینده میلادی، قیمت طلای سیاه با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، از آنجاکه انتظار می رود عربستان سعودی، صادرکننده بزرگ نفت، به عنوان بخشی از برنامه خود برای جبران کاهش تولید، قیمت طلای سیاه را افزایش دهد، بهای نفت امروز چهارشنبه با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش ارزش دلار آمریکا، بهای نفت را در کشورهای مختلف تحت فشار قرار داده است.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت امروز با 32 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد) به 52 دلار و 65 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت نیز با 32 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد) 55 دلار و 79 سنت در هر بشکه معامله شد.

به اعتقاد کارشناسان حوزه نفت، این افزایش بها بخاطر کاهش ذخایر نفتی رخ داده است؛ زیرا کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارند از این ماه به منظور مهار اشباع کنونی بازار نفت، سطح تولید خود را کاهش دهند. در همین راستا، انتظار می رود عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا را در ماه فوریه (ماه آینده میلادی) افزایش دهد.

این درحالیست که تقویت ارزش دلار آمریکا بهای نفت را به شدت تحت فشار قرار داده است و کشورها مجبورند طلای سیاه را گران‌تر خریداری کنند. قیمت دلار امروز به دنبال افزایش بدهی خارجی آمریکا، به بیشترین سطح در 14 سال اخیر رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار