مرگ بر اثر سوانح ترافیکی بیشترین علت فوت جوانان کشور/ آقایان 5 برابر خانم ها قربانی تصادف می شوند


کارشناس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت گفت: یکی از مقوله های بسیارمهم و تاثیرگذار بر سلامتی گروه سنی 18 تا 29 سال، پیشگیری از وقوع سوانح ترافیکی است که آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.



منوچهر زینلی کارشناس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: موضوع سلامت جوانان به عنوان یک موضوع اساسی در اولویت کارهای معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته و در دستور کار است.

وی بیان کرد: در خصوص سلامت جوانان به مولفه هایی که مرتبط با سلامت جوانان اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است، پرداخته می شود. 

کارشناس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت افزود: یکی از مقوله های بسیارمهم و تاثیرگذار بر سلامتی گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، پیشگیری از وقوع حوادت و سوانح حمل و نقل است که آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهد.

زینلی تصریح کرد: مرگ بر اثر سوانح و حوادث خصوصا ترافیکی در آقایان ۵ برابر خانم ها است و به همین دلیل تاکید ما بر این است مداخلاتی داشته باشیم تا بتوانیم میزان مرگ این گروه سنی را کاهش دهیم. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جوانان حدود یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در این گروه سنی میزان مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی بالا است، این مسئله را به عنوان یک اولویت در دستورکار خود قرار داده ایم.

کارشناس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت گفت: بحث مرگ جوانان در واقع به واسطه علل دیگری مانند بیماری های قلبی عروقی، خشونت، خودکشی و سایر مولفه ها می تواند روی دهد اما این موارد از نظر آمار در رتبه های پایین تری قرار دارند.

وی ادامه داد: اکنون یک برنامه مدون در خصوص سلامت جوانان در نظر داریم و دانشگاه ها و جمعیت گروه هدفی را به این منظور انتخاب کردیم تا با تهیه و تدوین محتوای آموزشی مربوطه تهیه و تدوین کرده ایم و قرار است با انجام مداخلات در جمعیت گروه هدف و در مناطقی که به عنوان هدف و پایلوت هست آن را ارزیابی کنیم.

زینلی تاکید کرد: موضوع سلامت جوانان یک موضوع فرابخشی و چندبخشی است که وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند این مسئله را تامین کند و قطعا مشارکت سایر دستگاه ها برای این موضوع ضروری است.

کارشناس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت عنوان کرد: قرار گرفتن اطلاعات مربوط به مرگ گروه های سنی مختلف و خصوصا جوانان به صورت آنلاین در سامانه سیب در دستور کار است تا از اطلاعاتی روزآمد بتوانیم بهره برداری بهینه داشته باشیم. 

زینعلی یادآور شد: امیدواریم اگر در بحث پیشگیری از مرگ جوانان ورود پیدا کنیم با مشارکت و همکاری سایر سازمان ها و دستگاه های زیربط بتوانیم در این زمینه قدم موثری برداریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار