ظرفیت بالای پژوهشگاه رویان در حوزه های مختلف پزشکی/ هزینه 10 هزار میلیارد تومانی سرطان در کشور

رییس پژوهشگاه رویان گفت: این مجموعه از پتانسیل بالایی برخوردار است و هزاران تحقیق در این مجموعه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید گورابی رییس پژوهشگاه رویان در مراسم معارفه صندوق نیکوکاری لوتوس رویان که عصر امروز در ساختمان مرکزی این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به اثر بخشی فعالیت افرادی مانند مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی کاظمی اظهار داشت: فعالیت افرادی مانند دکتر کاظمی آشتیانی سبب پیشرفت علمی این مجموعه در زمان حیات وی و پس از فوت این مرحوم بوده که روح این محقق فقید با رشد مسایل علمی در رویان شاد می شود. 

وی بیان کرد: در سیزدهمین سالگرد درگذشت دکتر کاظمی ما شاهد موثر بودن فعالیت ها در زمان حیات افراد و اثربخشی کارها در زمان آینده هستیم که بعد از این مدت محققانی مانند وی فعالیت علمی خود را در این مجموعه به بهترین نحو ادامه می دهند.

رییس پژوهشگاه رویان افزود: در این مجموعه روزانه صدها کار و تحقیق انجام می شود که نشان دهنده ظرفیت بالای این پژوهشگاه است.

جدی بودن مرحوم کاظمی در پژوهش های رویان 
در ادامه ای مراسم شهرستانی استاد مرحوم کاظمی گفت: این مجموعه یکی از بهترین سازمان های تحقیقاتی کشور است و مرحوم کاظمی شاگرد نمونه من بود که من همیشه آرزوی داشتن چنین شاگردی را دارم. 

وی افزود: استاد کاظمی همه فعالیت خودرا با عشق وسف ناشدنی انجام می داد و این مجموعه نتیجه تلاش موثر او هست

سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی مردم در جهت کمک به تحقیقات پژوهشی 
در ادامه این مراسم علی تیموری رییس صندوق نیکوکاری رویان بیان کرد: کار این صندوق کمک به تامین منابع پژوهش های رویان است و در راستای صندوق های جسورانه و وی سی این کار صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: این صندوق فضایی را برای خیرین فراهم کرده تا مردم عامه بتوانند کمک مالی به این صندوق داشته باشند.

رییس صندوق نیکوکاری رویان افزود: تا به امروز 50 میلیارد تومان در این صندوق جمع آوری شده است که این صندوق زیر نظر سازمان بورس اداره می شود.

از هر 100 هزار نفر 100 نفر به سرطان دچار می شوند
در ادامه این مراسم حسین بهاروند پژوهشگر ارشد رویان گفت: این پژوهشگاه وابسته به جهاد دانشگاهی است و در سال 70 تاسیس شده است و با تولید علم، به کاربرد آن در درمان بیماری های مختلف کمک می کند.

وی بیان کرد: ترمیم پیوند سلول های بنیادی از جمله اقدامات این پژوهشکده است که از طریق پیوند عضو جان دوباره ای به افراد اهدا می شود. 

بهاروند ادامه داد: در این مجموعه مهندسان و پزشکان نخبه در حال تحقیق برای تولید علم و پیشرفت ان با هدف پیشگیری و سلامت جامعه هستند.

وی با بیان اینکه تولید سلول های انسولین ساز و سلول های رنگدانه شبکیه چشم از جمله اقدامات مهم این پژوهشکده است، افزود: هزینه درمان سرطان در کشور 10 هزار میلیارد تومان است و به ازای هر 100 هزار نفر 100 نفر به این بیماری مرموز دچار می شوند.

پژوهشگر ارشد رویان عنوان کرد: تحقیق بر روی بیماری پارکینسون از 6 سال پیش شروع شده و مدت پنج سال است که در محیط آزمایشگاهی بر روی این تحقیقات میمون صورت می گیرد. 

بهاروند تاکید کرد: 38 درصد داروهای ضد افسردگی، 40 درصد داروهای بیماری آسم، 43 درصد داروهای دیابت، 75 درصد داروهای سرطان و 70 درصد داروهای آلزایمر پاسخگوی بیماران نیستند که تولید اسپرم موش، عصب و عضله، ارتوپدی، قلب و عروق، کلیه مجاری و ادرار و کبد و گوارش از جمله کارهای انجام شده در این پژوهشگاه است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار