فرانس 24: سال گذشته گرمترین سال یک قرن گذشته کره‌زمین بود

سال گذشته میلادی گرمترین سال زمین در یک قرن گذشته بود به طوری که گرما سبب خشکسالی بی‌سابقه در جنوب شرق آفریقا شد.

فرانس 24: سال گذشته گرمترین سال یک قرن گذشته کره‌زمین بود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری فرانس بیست و چهار گزارش داد: سال 2016 گرمترین سال زمین در یک قرن گذشته بود. این گرما پیامدهای زیادی به ویژه در برخی مناطق جنوب شرق آفریقا در پی داشت. در این میان  سومالی، مالاوی و ماداگاسکار بیش از همه دچار مشکل شده اند. 

درحال حاضر یک میلیون آفریقایی با خشکسالی گسترده روبه رو هستند. این وضعیت سبب نابودی زمین های کشاورزی و افزایش شدید قیمت مواد غذایی شده و به کمبود مواد غذایی منجر شده است.

حتی در «سومالی لند» که به خشکسالی عادت دارد زمین خشک و گرما غیرقابل تحمل است و سال 2016، سال بسیار سخت و دشواری برای این منطقه بود.

یکی از ساکنان این منطقه می گوید: «من هشتاد سال دارم و این اولین باری است که شاهد چنین خشکسالی شدیدی هستم. این خشکسالی  حیوانات زیادی را تلف کرد و سبب قحطی شده است؛ زندگی ما در خطر است».

در این کشور نزدیک به 40 درصد مردم  به کمکهای بشردوستانه نیاز دارند. یک میلیون نفر از ساکنان قاره آفریقا از اتیوپی گرفته تا ماداگاسکار که کنیا و مالاوی را هم شامل می شود، گرفتار خشکسالی هستند. در زیمبابوه زمین های کشاورزی زیادی از بین رفته و دام ها تلف شده اند و بیشتر مردم تصمیم گرفته اند برای پیدا کردن کار به کشورهای دیگر بروند، حتی برخی از آنها مجبور شده اند کودکان خود را تنها بگذارند و بروند.   

علت این خشکسالی بی سابقه پدیده «ال نینو» است که سبب گرم شدن هوا شده است. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، این پدیده اقلیمی سبب نابودی نه میلیون و سیصد هزار تن غلات شده است. با توجه به این که آثار مخرب این خشکسالی تا ماه‌ها ادامه خواهد داشت سازمان‌های بشردوستانه برای مقابله با تاثیرات آن از سازمان‌ها وکشورها درخواست کمک کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار