اردبیل؛

نظارت بر نانوایی های خلخال تشدید می شود

فرماندار شهرستان خلخال از تشدید نظارت بر نانوایی های شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریدون بابایی در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: با وجود کاهش سرانه 4 کیلوگرمی آرد و راه اندازی نانوایی های آزاد پز در کنار نانوایی های دولتی برای ایجاد رقابت در بین نانوایان و ارتقای کیفیت نان پخت شده در نانوایی ها کیفیت نان تولیدی خلخال هنوز با حد مطلوب آن فاصله دارد.

وی گفت: در حالی که افزودن هر گونه مواد غیر از آرد، نمک، آب و مایع خمیر به نان ممنوع است برخی از نانوایان خلخال اقدام به استفاده از جوش شیرین، ماست، روغن رنگ و سایر افزودنی های غیر مجاز به نان پخت شده می کنند که این کار تخلف بوده و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و دانشکده علوم پزشکی خلخال موظف به جلوگیری از ادامه این روند و نمونه برداری مستمر از خمیر و نان تولیدی نانوایی ها هستند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی عملی برای نانوایان برای ارتقای کیفیت نان اظهار کرد: تحرک و پویایی در نانوایی ها برای مردم خلخال باید با خرید نان با کیفیت ملموس شود.

بقیت الله بابایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه از تشکیل 38 پرونده تخلف نان در 9ماه سال جاری در این اداره خبر داد و گفت: نانوایان متخلف به دلیل گرانفروشی، کم فروشی و عرضه آرد خارج از شبکه به پرداخت 64 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.