همدان؛

افزایش ارتباطات بین مراکز تحقیقاتی داخلی و مراکز متناظر بین‌المللی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، متمرکز‌ کردن مراکز تحقیقاتی بر موضوعات تخصصی‌‎تر را خواستار شد.

افزایش ارتباطات بین مراکز تحقیقاتی داخلی و مراکز متناظر بین‌المللیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید بشیریان در نشست هم‌اندیشی روسای مراکز تحقیقاتی به میزبانی مرکز تحقیقات علوم بهداشتی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن اولویت‎های اساسی برای فعالیت مراکز تحقیقاتی، گفت: باید از انجام کارهای متفرقه و غیر‌منسجم پرهیز شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات انجام شده در مراکز تحقیقاتی در کشور قابل ارائه است؛ متمرکز‌ کردن مراکز تحقیقاتی بر موضوعات تخصصی‌تر و افزایش ارتباطات بین مراکز تحقیقاتی داخلی و ارتباط با مراکز متناظر ملی و بین‌المللی را خواستار شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به اهمیت تبادل‌نظر بین روسای مراکز تحقیقاتی افزود: انتظار می‌رود مراکز تحقیقاتی برای عمل به رسالت‎های آموزشی و ترویج علم تلاش کنند تا این مراکز هر چه بیشتر از اعتبارات مربوط استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات ماهانه اتاق فکر استادان، گفت: از سال 95، موضوع برگزاری جلسه‌های اتاق فکر به صورت جهت‌دار مطرح شده است و لازم است این جلسات ماهانه و به طور منظم برگزار شود.

بشیریان، فعالیت‎های مرکز تحقیقات بروسلوز را ارزشمند دانست و گفت: کارهای مقدماتی برای در نظر گرفتن آزمایشگاه اختصاصی برسلوز انجام شده و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ملی در دستور کار است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از جذب نخستین عضو هیئت علمی در مرکز بروسلوز در روزهای اخیر خبر داد و گفت: امسال دو نفر عضو هیئت علمی پژوهشی با هدف جهت‌دار کردن امور جذب شد‎ه‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی در قالب سه پژوهشکده فعالیت می‌کنند، گفت: مرکز تحقیقات سلامت روان، شرایط دریافت مجوز را دارد و مجوز مورد نیاز را به عنوان نخستین پژوهشکده رسمی دریافت می‌کند.

بشیریان با ارائه گزارشی از فعالیت مراکز تحقیقاتی مختلف دانشگاه افزود: مرکز تحقیقاتی ایمپلنت و لیزر در دانشکده دندانپزشکی مراحل اولیه را می‌گذراند و در صورت برخورداری از شرایط لازم، پرونده آنها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.