بهره گیری بیشتر از شرکت های دانش بنیان در احیای دریاچه ارومیه

معاون استاندار آذربایجان غربی بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان دربرنامه احیای دریاچه ارومیه تاکیدکردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه و ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان علمی ، باید از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کشور بیشتر بهره گیری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در کارگروه اقتصادی و تولیدی استان با اشاره به ظرفیت بالای علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در اجرای برنامه های پژوهشی گفت: با توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه و ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان علمی ، باید از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کشور بیشتر بهره گیری کرد.

صفرزاده ادامه داد: در سفر اخیر آقای ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان به آذربایجان غربی، گفتگویی با وی در خصوص استفاده از شرکت های دانش بنیان برای احیای دریاچه ارومیه انجام دادیم و ایشان نیز استقبال و اظهار امیدواری کرد از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در برنامه های احیای دریاچه ارومیه بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 2500 شرکت دانش بنیان کشور تنها 16 شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند گفت: از فعالیت و ایجاد شرکت های دانش بنیان جدید در آذربایجان غربی حمایت می کنیم .

وی در ادامه با اشاره به برداشت روزانه نمک از ساحل دریاچه ارومیه از استان آذربایجان شرقی برای فعالیت های تولیدی گفت: با توجه به درخواست تعدادی از سرمایه گذاران برای بهره برداری از نمک خشک دریاچه ارومیه از ساحل استان آذربایجان غربی ، ضروری است سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای برداشت نمک خشک با رعایت مسائل زیست محیطی اقدام نماید.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت روند احیای دریاچه ارومیه ارائه شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.