ارومیه؛

نصب 360 هزار انشعاب جدید گاز

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به توسعه چشمگیر شبکه گازرسانی این استان در دولت یازدهم گفت: امسال 359 هزار و 807 انشعاب جدید در استان نصب شده که 276 هزار و 999 انشعاب از آن در بخش شهری و 82 هزار و 808 انشعاب در بخش روستایی بوده است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ منصور صادقیان افزود: امسال بیش از 800 هزار مشترک جدید در آذربایجان غربی به شبکه گاز طبیعی وصل شده است که بیش از 685 هزار مشترک در بخش شهری و 116 هزار مشترک در بخش روستایی را شامل می شود.

وی گفت: امسال 75 روستای آذربایجان غربی گازدار شده و عملیات گازرسانی به 443 روستای این استان در دست اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون گازرسانی به 543 روستای آذربایجان غربی انجام و مردم این روستاها از خدمات این شرکت بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: 43 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و با بهره برداری از طرح های گازرسانی روستایی ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی استان به 62 درصد می رسد که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: 99 درصد خانوار شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات گازرسانی به 6 شهر آذربایجان غربی نیز در مراحل مختلفی از عملیات گازرسانی قرار دارند.

صادقیان افزود: امسال گازرسانی به پنج واحد صنعتی و مصرف عمده نیز اجرا شده است و در مجموع 775 واحد صنعتی و مصرف عمده را در آذربایجان غربی به شبکه گازرسانی کشور متصل کرده ایم.

وی ادامه داد: 20 شهرک صنعتی استان نیز در سطح استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی 115 ایستگاه CNG وجود دارد و 90 درصد این ایستگاه ها بدون بدهی هستند.

وی اظهار کرد: امسال 30 کیلومتر خط انتقال گاز در سطح استان در دست اجراست و تاکنون 262 کیلومتر خط انتقال گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 73 کیلومتر شبکه گذاری شهری و یک هزار و 18 کیلومتر شبکه گذاری روستایی در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: امسال در مجموع یک هزار و 151 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در استان اجرا شده که از این جهت یکی از استان های پیشرو در زمینه گازرسانی در کشور هستیم.

آذربایجان غربی یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی روستایی بود که این امر در دولت تدبیر و امید متحول شده است.

در بخش شهری نیز وضعیت مناسبی در آذربایجان غربی حاکم است و نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

آذربایجان غربی در سال های گذشته همچنین از فشار پایین گاز در فصل سرما رنج برده که با تلاش های صورت گرفته و با وجود سرمای قابل توجه هوا در این استان در سال جاری شاهد قطعی یا افت فشار گاز در استان نبوده ایم.

این استان 17 شهرستان، 42 شهر و حدود 2 هزار و 800 روستا دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: نصب ، انشعاب ، گاز ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.