سازمان ملل: در سال 2016، بیش از 19 هزار غیرنظامی عراقی کشته و زخمی شدند

هئیت سازمان ملل در عراق اعلام کرد در جریان حوادث سال 2016 در این کشور، بیش از 19 هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) اعلام کرد: در آخرین ماه میلادی (دسامبر 2016) در حملات تروریستی، خشونت و درگیری های مسلحانه در عراق، 386 غیرنظامی عراقی کشته و 1066 نفر  زخمی شده اند.

بر اساس گزارش یونامی، در ماه دسامبر 2016، استان نینوا بیشترین تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را داشته است و برای نخستین بار بغداد از نظر شمار کشته‌ها و زخمی‌ها، پس از نینوا قرار گرفته است.

این هیئت در ادامه اعلام کرد: تعداد کل کشته و زخمی‌های غیرنظامیان عراقی در سال گذشته به 19266 نفر می رسد.

بنابر این گزارش، که بدون در نظر گرفتن کشته و زخمی های استان انبار در ماه‌های "می، ژوئن، اوت و دسامبر" ارائه شده است، تعداد 6878 غیرنظامی عراقی در سال 2016 کشته و 12388 نفر زخمی شده اند.

یونامی در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره کشته و زخمی های آخرین ماه سال 2016 در عراق اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود استان نینوا بیشترین تعداد کشته و زخمی ها را داشته است تاجایی که 208 کشته و 511 زخمی داشته است. سپس بغداد با 109 کشته و 523 زخمی، مرتبه دوم را کسب می کند و کرکوک با 64 کشته و 27 زخمی در مرتبه سوم استانهایی قرار گرفته است که بیشتر در معرض حملات تروریستی و انفجار بوده اند.

یان کوبیچ، رئیس هیئت سازمان ملل در عراق، گفت: با وجود اینکه تعداد قربانیان ماه دسامبر به نسبت ماه های قبل کمتر بود، در روزهای آخر این ماه شاهد وقوع انفجار های تروریستی متعددی بودیم که تنها غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

 وی افزود: این اقدامات تروریست های داعش تنها برای منحرف کردن افکار عمومی از میزان شکست های خود در عملیات موصل است و متاسفانه غیرنظامیان بهای سنگین این اقدامات را می پردازند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار