مسکو با حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست تعزیرات سازمان ملل مخالف است

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشور روسیه مانع حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست تعزیرات سازمان ملل متحد شده است.

روسیه با حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست تعزیرات سازمان ملل مخالف استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات غربی وافغان گزارش داده است که روسیه نمی خواهد نام یکی از جنگ سالاران افغان از فهرست تعزیرات ملل متحد خارج شود.

این روزنامه نوشته است: این اقدام روسیه ممکن توافق صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی را پیچیده تر کند.

روز نامه وال استریت ژورنال به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داده است که مسکو موضوع حذف کردن نام آقای حکمتیار را از لیست سیاه سازمان ملل متحده به حالت تعلیق در آورده است، اما مانع آن نشده است.

روز نامه وال استریت ژورنال به نقل از شماری از مقامات گزارش داده است که این اقدام روسیه ممکن بخشی از تلاش های بزرگتر مسکو در برابر نفوذ ایالت متحده امریکا در کشور های آسیای میانه باشد.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات خارجی نوشته است که روسیه بدون اینکه کدام دلیل موجه ارایه کند در این مورد مخالفت کرده است.

یکی از سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان نیز به این روزنامه گفته است که تمام کشور ها باید برای آوردن صلح همکاری کرده و از مذاکرات بین الافغانی و توافق صلح با حزب اسلامی، حمایت کنند.

حمید عزیزی یکی از سخنگویان حزب اسلامی نیز گفته است، هر کشوری که مخالف لغو تعزیرات علیه آقای حکمتیار باشد، در واقع مخالف روند صلح در افغانستان است و آن کشور خواهان ادامه جنگ در این کشور است.

تا حال سازمان ملل متحد در مورد موقف روسیه اظهار نظر نکرده است.

روسیه درحالی مانع حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست تعزیرات سازمان ملل شده است که دولت افغانستان پس از امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به صورت رسمی از سازمان ملل خواسته که نام آقای حکمتیار را از فهرست تعزیرات حذف کند.

توافق صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری آقای حکمتیار در سپتمبر ۲۰۱۶ میلادی نهایی شد و اکثریت کشورها بخصوص امریکا از آن استقبال کرد.

حذف نام گلبدین حکمیتار از فهرست تعزیرات سازمان ملل متحد یکی از شرایط توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار