نخست وزیر اسلواکی: همه پرسی های ملی تهدیدی برای اتحادیه اروپا است

نخست وزیر اسلواکی خواهان پایان دادن به موضوع همه پرسی های ملی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «رابرت فیکو» نخست وزیر اسلواکی با درخواست از همتایان اروپایی خود برای پایان دادن به «ماجرا جویی» همه پرسی های ملی اعلام کرد این همه پرسی ها تهدیدی برای اتحادیه اروپا و یورو است.

سال گذشته اروپا شاهد پیروزی برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در همه پرسی بیست و سوم ژوئن و نیز استعفای متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا درپی شکست همه پرسی اصلاح قانون اساسی بود.

فیکو از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا به ماجراجویی هایی مانند همه پرسی های انگلیس و ایتالیا درباره مسائل ملی پایان دهند.

نخست وزیر اسلواکی که کشورش اول ژانویه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به مالت واگذار کرد افزود: انگلیس کشور عضو منطقه یورو نیست اما ایتالیا بر بخش بانکی و یورو تاثیر زیادی دارد. اگر همه پرسی در ایتالیا در خصوص یورو برگزار شود و شهروندان ایتالیا تصمیم بگیرند که دیگر یورو را به عنوان واحد پول خود قبول نکنند، ما چه کاری باید انجام دهیم؟

سخنان نخست وزیر اسلواکی بیشتر مصرف داخلی دارد زیرا حزب مردم، حزب کوچک راستگرای افراطی، طوماری را برای به دست آوردن برگزاری همه پرسی درباره وابستگی اسلواکی به اتحادیه اروپا و ناتو برای امضای مردم این کشور عرضه کرده است.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار