زنجان؛

بافت يك هزار و 493 تخته فرش توسط مددجويان كميته امداد استان زنجان

از آغاز امسال تاكنون يك هزار و 493 تخته فرش توسط مددجويان كميته امداد استان زنجان بافته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛هدايت صفری مدیر کل كميته امداد استان زنجان با اشاره به اينكه يكی از مهم‌ترين اولويت‌های كميته امداد در حمايت از مددجويان ارائه خدمات معوض به جای خدمات بلاعوض است،گفت: در اين راستا خدمات اشتغالزايی از طريق آموزش و ايجاد شغل برای مددجويان ارائه می شود.
وی با اشاره به اينكه يكي از طرح‌های اشتغالزايی اجرايي توسط كميته امداد، طرح قالیبافی است، تصريح كرد: طرح قالیبافی در قالب مشاغل خانگی برای خانواده‌ها با  مبلغ 5 تا 7 میلیون تومانی با استفاده از منابع بانکی و اعتبارات كميته امداد در راستای توانمندسازی مددجويان ایجاد می‌شود.
مدیر کل كميته امداد استان زنجان با بيان اينكه از آغازامسال تا كنون يك هزار و 493 تخته فرش در استان بافته شده است، اضافه كرد: 3 هزار و 113 متر مربع بوده و ارزش ريالی آن 26 ميليارد ريال است.
صفری با اشاره به خدمات حمايتی ارائه شده از سوي كميته امداد برای فروش محصولات مددجويان در اين بخش گفت: ایجاد بازارچه‌های فروش، انجام نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های مرتبط در راستای پایدارسازی طرح‌ها از جمله اقداماتی است كه در اين بخش انجام شده است.
وی با اشاره به اينكه تعداد طرح‌های فعال قالیبافی در سطح استان يك هزار و 523 مورد است، افزود:  ایجاد طرح‌های فرشبافی براساس استعداد مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و علاقه مندی خانواده‌ها ایجاد می شود .

انتهای پيام/ن

برچسب ها: فعالیت ، قالیبافی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.