مشهد؛

برگزاری جشن ملی جهانی شدن ۱۰ قنات‌ ایران

جشن ملی جهانی شدن 10 قنات ایران با حضور معاون رئیس جمهور در گناباد برگزار می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: جشن ملی ثبت جهانی ۱۰ قنات‌ ایرانی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیمه اول بهمن ماه در گناباد برگزار می شود.

علیرضا شناسایی افزود: با توجه به جلسه ای که با دکتر زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با حضور نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ایشان قول حضور در این جشن را نیز داده اند.

وی خاطر نشان کرد: قرار بود این جشن در نیمه دوم آذرماه سال جاری در گناباد برگزار شود که با دادن رای اعتماد نمایندگان مجلس به دکتر مسعود سلطانی ‌فر و اعطای تصدی وزارت ورزش و جوانان به وی و تا انتخاب رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، برگزاری این جشن به زمان دیگری موکول شد.

علیرضا شناسایی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد آمادگی کامل را برای برگزاری جشن ملی قنات های ایرانی، در هر زمانی را دارد، اما تصمیم نهایی برگزاری این جشن با شهرستان نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد تصریح کرد: قنات قصبه گناباد به همراه ۱۰ قنات دیگر ایرانی، ‌در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در استانبول ترکیه در قالب پرونده قنات ایرانی به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/م.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.