قم؛

نیروگاه سیکل ترکیبی یکی از کانون های آلایندگی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گفت:از سوخت گاز برای نیروگاه سیکل ترکیبی در فصل سرما به علت وارونگی دما و افزایش آلودگی هوا استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛دانیالی،مدیر کل حفاظت محیط زیست
با بیان این که نیروگاه سیکل ترکیبی یکی ازکانون های آلودگی هوا است تصریح کرد:از سوخت گاز برای نیروگاه سیکل ترکیبی در فصل سرما استفاده شود تا با توجه به وارونگی هوا از میزان آلودگی هوا هم کاسته شود.

وی افزود: باید اقداماتی مجموعه استان انجام دهند تا از سوخت گاز برای نیروگاه سیکل ترکیبی در فصل سرما استفاده شود تا با توجه به وارونگی هوا از میزان آلودگی هوا هم کاسته شود.
 
دانیالی با اشاره به وجود کانون‌های آلاینده در استان قم اظهار داشت: مرکز شهر قم به دلیل رفت‌وآمد و حجم بالای تردد وسایل نقلیه در کنار محور قم-کاشان به علت وجود صنایع آلاینده جزء کانون‌های تولید آلایندگی در قم به‌حساب می‌آیند.
 
وی آلایندگی قم را نسبت به برخی از کلان‌شهرها بدتر دانست و خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در بسیاری از شهرها به علت سرما مصوب شده که از سوخت گاز برای تولید برق استفاده کنند که در استان قم متأسفانه نیروگاه سیکل ترکیبی از سوخت گازوئیل که بسیار آلاینده است بهره می‌برد.
 
مدیرکل محیط‌زیست استان افزود: کلان‌شهر قم به‌عنوان شاهراه توزیع گاز در کشور به‌حساب می‌آید ولی در این شرایط ما نخستین کلان‌شهری هستیم که نیروگاه سیکل ترکیبی آن به‌جای سوخت گاز، از گازوئیل استفاده می‌کند.
 
دانیالی با تأکید بر اهمیت مطالعات کانون‌های آلودگی در قم گفت: سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد ولی برای تکمیل آن نیازمند افزایش اعتبارات هستیم.
 
وی مکان‌های فعلی سنجش آلودگی هوا در قم را نامناسب دانست و تاکید کرد: باید راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید آلودگی هوا در اولویت قرار گیرد و ضرورت دارد در برنامه ششم توسعه برای این منظور توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار