جابری انصاری:

کاپوچی به عنوان نماد همزیستی مسیحیان مشرق زمین بامسلمانان باقی ماند+اینستاپست

حسین جابری انصاری در صفحه اینستاگرام خود عکسی از هیلاریون کاپوچی در کنار رهبر انقلاب منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شامگاه یکشنبه هیلاریون کاپوچی اسقف تبعیدی از سوی رژیم صهیونیستی در سن 94 سالگی در رم پایتخت ایتالیا در گذشت. در همین راستا حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با انتشار پستی در صفحه اینستاگارم خود ضمن طلب آمرزش برای اسقف هیلاریون کاپوچی (اسقف اعظم پیشین قدس) بر ایستادگی وی تا پایان عمر بر آرمان آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستی اشاره کرد.

وی نوشت:

"خداحافظی با پدر کاپوچی: اسقف هیلاریون کاپوچی، اسقف اعظم پیشین قدس که صهیونیست ها او را در سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار میلادی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین، محاکمه و به نه سال زندان محکوم کردند و پس از سپری کردن چهار سال از حبس خود با فشار واتیکان و شخص پاپ، آزاد اما به ایتالیا تبعید شد؛ یکشنبه دوازدهم دی ماه نود و پنج در تبعید در شهر رم در نود و چهار سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. کاپوچی نخستین میهمان خارجی امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا پایان عمر بر آرمان آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستی ایستادگی کرد و بعنوان نماد آزادیخواهی و مقاومت و همزیستی مسیحیان مشرق زمین با مسلمانان باقی ماند. با بزرگداشت یاد و خاطره ماندگار کاپوچی، از خداوند متعال برای او آمرزش و برای ملت فلسطین آزادی و رهایی از اشغال طلب می کنم. حسین جابری انصاری. معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه."

کاپوچی بعنوان نماد همزیستی مسیحیان مشرق زمین بامسلمانان باقی ماند

گفتنی است؛ کاپوچی متولد 1922 در حلب سوریه بود و در سال 1965 به عنوان اسقف کلیسای کاتولیک در شهر قدس منصوب شد؛ در سال 1974 توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به اتهام حمایت از مقاوت فلسطین و انتقال سلاح برای آنها بازداشت و به 12 سال  زندان محکوم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار