آبادان؛

لزوم افزایش حوزه اختیارات فرمانداران به عنوان نمایندگان حاکمیت

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بر لزوم افزایش حوزه اختیارات فرماندهان به عنوان نمایندگان حاکمیت در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛الهام امین زاده در حاشیه سفر به آبادان گفت: در واقع ما باید اداره اقتصاد، اجتماع، سیاست و امنیت کشورمان را در نمایندگان حکومت در شهرستانها متبلور ببینیم در غیر این صورت موازی کاریها سبب می شود تا اداره کشور به خوبی انجام نشود به ویژه در جاهایی که مناطق آزاد وجود دارند باید این مرکزیت را در سطح فرمانداریها و استانداریها شاهد باشیم چون مسئولیتهای عمده ای از استانداران و فرمانداران انتظار داریم اما تفویض اختیارات به اندازه کافی به آنها داده نشده است.

وی افزود: در بخشهای انرژی و اقتصادی استان خوزستان نیز شهرهایی که مرکزیت انرژی را دارند بایستی شرکتها مسئولیت اجتماعی خود را در آن شهرها به خوبی انجام دهند.

امین زاده گفت: اگر قرار است بهره برداری از شهری که منبع انرژی هست انجام شود باید مسئولیتهای اجتماعی از جمله محیط زیست، مدرسه سازی، پل سازی، راه و جاده سازی و حتی حقوق فرهنگی آنها رعایت شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: به نظر من می توان موضوع مسئولیت اجتماعی در آبادان را به عنوان یک الگو داشته باشیم، آنچه درآبادان در مورد حقوق زنان دیدم نگاهی بدون هرگونه افراطی گری بود که هیچ مشکلی را برای خانواده های آنان نیز ایجاد نمی کرد.

امین زاده گفت: در آبادان در مورد حقوق زنان علاوه بر توحه به اصل تحکیم خانواده نگاهی مدرن به این مقوله وجود دارد چرا که زنان در عین اشتغال همراه با شادی و نشاط و حضور در فرایند کمک به اقتصاد و توسعه کشور در عین حال از خانواده هایشان نیز به خوبی پاسداری می کنند.

وی در خصوص دلائل سفرش به آبادان افزود: پس از رونمایی از سند حقوق شهروندی ما آبادان را به عنوان نخستین شهر برای بازدید انتخاب کردیم تا بتوانیم در حوزه انرژی، کشاورزی، آب و سرمایه انسانی که به شکل متمرکزی در این شهر وجود دارد حرکت خوبی انجام دهیم، امید می رود تا در بقیه شهرهای کشور نیز بتوانیم نسبت به رعایت حقوق شهروندی اقداماتی را نیز به انجام برسانیم.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که مسئولان شهری و به ویژه فرمانداران از شکل صرف پاسخگو بودن و مسئولیت داشتن خارج شده و به آنان اختیارات و امکانات بیشتری داده شود تا بتوانند اقدامات عملی تری را در حوزه کاری خود به انجام برسانند، مسئولیت داشتن بدون اختیارات کافی مشکل ساز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.