معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور خبر داد:

نرخ وصول ماليات بر ارزش افزوده افزایش یافت

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتی کشور از رشد 35 درصدی وصول ماليات بر ارزش افزوده در 9 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مسيحی با اشاره به ثابت ماندن نرخ ماليات بر ارزش افزوده در سال 1395، گفت: عليرغم عدم افزايش نرخ نسبت به سال قبل شاهد رشد مطلوب وصولی ماليات بر ارزش افزوده بوده ايم.

وی همچنين در خصوص استرداد ماليات و عوارض ارزش افزوده، عنوان کرد: استرداد ماليات و عوارض ارزش افزوده به صادر کنندگان در هشت ماهه امسال نسبت به دوره مشابه 47 درصد رشد داشته است.

معاون ماليات بر ارزش افزوده با بيان اينکه ماليات بر ارزش افزوده نقش مهمی در نظام بودجه کشور ايفا مي کند، تصريح کرد: در حال حاضر با احتساب ميزان عوارض وصولی، سهم اين منبع معادل 48 درصد مجموع درآمدهاي مالياتی است.

مسيحی خاطرنشان کرد: يکي از کارکردهای اصلی نظام ماليات بر ارزش افزوده ايجاد شفافيت اقتصادی در طول زنجيره ايجاد ارزش اقتصادی است و شناسايی شرکت های صوری و کاغذی که از سال های گذشته نقش ناصوابی در اقتصاد کشور داشته اند يکي از مصاديق با اهميت آن به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار