نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد:

سوئیس خواستار باقی ماندن در اتحادیه اروپاست

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم سوئیس قصد ندارند فرصت‌های بازار را با بستن درها به روی مهاجران به خطر بیاندازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی در سوییس نشان می‌دهد مردم این کشور ترجیح می‌دهند روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا را حفظ کنند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد آن‌ها اتخاذ سیاست‌های مخالف مهاجرت‌پذیری که موجب از دست دادن بازار واحد این اتحادیه خواهد شد را رد می‌کنند.

مسئله مهاجرت موجب بروز تنش‌های سیاسی بین سوئیس و اتحادیه اروپا شده است. اتحادیه اروپا بر ضرورت جابجایی آزادانه افراد در کشورهای عضو آن، تاکید می‌کند.

در ماه گذشته، پارلمان سوئیس با اتخاذ سیاستی، اولویت استخدام را به شهروندان بومی این کشور بخشید و مهاجران از کشورهای دیگر را در اولویت‌های بعدی قرار داد. مردم سوئیس در یک نظرسنجی در سال 2014 نیز به این اقدام رای داده بودند.

در نظرسنجی اخیر، 1000 نفر از شهروندان سوئیس شرکت کردند. 47 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند در صورت برگزاری یک همه‌پرسی دیگر، به محدودسازی سیاست مهاجرپذیری رای خواهند داد.

این در حالی است که 52 درصد از رای دهندگان با بستن درها بر روی مهاجران که موجب خواهد شد سوئیس موقعیت خود را در بازار واحد اتحادیه اروپا از دست دهد، مخالفت کردند.

بر اساس قوانین سوئیس، ارزیابی رای‌دهندگان درباره مسائل مختلف در تصمیم‌گیری دولت اهمیت بسزایی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار