روسیا الیوم گزارش داد:

جنگ بدون پیروزی در یمن

جنگ در یمن و حملات ائتلاف عربی علیه این کشور در حالی ادامه دارد که هیچ کدام از طرف‌های درگیر هنوز نتوانسته‌اند به پیروزی برسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرده‌اند که کنترل گذرگاه و شهر البقع در استان مرزی صعده را در دست گرفته‌اند اما با این حال مسافت زیادی باقی است تا این نیروها بتوانند به شهر صعده یا ارتفاعات آن برسند که در کنترل انصارالله یمن است. رسیدن نیروهای هادی به این شهر شاید به ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان نیاز داشته باشد.

به رغم تشدید درگیری‌ها در یمن هیچ کدام از طرف‌های درگیر نتوانسته‌اند به پیروزی واقعی دست یابند که به تسریع در حل سیاسی بحران کمک کند.

در جبهه شبوه منابع نزدیک به انصارالله یمن اعلام کردند که تجهیزات اضافی را به منطقه بیحان برای مقابله با نیروهای منصور هادی فرستاده‌اند.

درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در این جبهه رخ داده و هر کدام از دو طرف همچنان تلاش می‌کنند تا بتوانند به یک پیروزی نظامی دست یابند که راه را در مقابل حل و فصل بحران باز کند.

در استان حجه جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مقرهای انصارالله یمن را هدف قرار دادند و چند کامیون سلاح را در جنوب شرق حرض منهدم کردند.

اما در شرق صنعا درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داده و جنگنده‌های ائتلاف عربی پادگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در منطقه بنی حارث هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها همچنین مواضع دفاع هوایی در منطقه صفعان را هدف قرار دادند.

در استان الحدیده جنگنده‌های ائتلاف سعودی بیش از 11 حمله را به مناطق الحجیله و بندر راس عیسی انجام داده و مقرهای انصارالله و ارتش یمن در نزدیکی تنگه باب المندب را بمباران کردند.

در تعز نیز نیروهای انصارالله یمن مقرهای نیروهای منصور هادی در غرب این شهر را هدف قرار دادند.  

همزمان با ادامه درگیری‌ها و حملات ائتلاف عربی در جبهه‌های مختلف جنگ یمن، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله تهدید کرد که در صورت عدم توقف تجاوز عربستان، ارتش و کمیته‌های مردمی درگیری‌ها را به فراتر از مرزهای یمن و عربستان می‌کشانند و مستقیما عربستان را هدف قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد: ما همچنان با هدف دفاع از مردم یمن با اراده و آگاهی کامل به جنگ ادامه خواهیم داد. جنگ علیه یمن جنگی آمریکایی است و نیروهای ما قادرند به جنگ ادامه داده و دشمن را با رخدادهایی غافلگیر کنند که حتی به ذهنش هم نرسیده باشد.

مهدی المشاط، مدیر دفتر رئیس جنبش انصارالله یمن نیز گفت: نظراتی که ما درباره طرح صلح پیشنهادی سازمان ملل برای حل و فصل بحران داشتیم همچنان به قوت خود باقی است و این طرح زمینه خوبی برای مذاکره است.

وی خواهان تشکیل دولت وحدت ملی و تغییر نهاد ریاست‌جمهوری قبل از صحبت درباره عقب‌نشینی از شهرها شد.

با تشدید درگیری‌ها و مواضع طرف‌های یمنی به نظر می‌رسد که در افق پرتوی نوری برای حل سیاسی بحران یمن دیده نمی‌شود و حتی نمی‌توان یک پیروزی نظامی را پیش‌بینی کرد که به حل سیاسی بحران کمک کرده و یکی از طرف‌ها را مجبور به دادن امتیازهای واقعی صلح کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار