اراک ؛

افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در 9 ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هادی نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه این کمیته در اراک گفت : در 9 ماهه امسال بیش از 550 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش دارد .
هادی نژاد افزود : ارتباطات و مذاکرات در حوزه جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از کشورهای همسایه شرق کشور انجام شده است و کشور افغانستان 90 درصد از مواد مخدر جهان را تولید می کند.
وی ادامه داد : تاکنون برای مبارزه با این پدیده مرزهای شرق کشور با سیم خاردار ، دیوارهای بتونی و کانال مهار شده است و دیگر هیچ گونه محموله و کاروانی نمی تواند از مرزهای افغانستان به کشور وارد شود و باقی مانده مرز پاکستان هم تا پایان سال 1396 مسدود خواهد شد.
هادی نژاد با اشاره به اینکه 35 درصد از تولید مواد مخدر افغانستان وارد کشور می شود افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان های شرقی کشور بوده است که 80 درصد از کشفیات مربوط به آن می شود.
شاه محمدی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هم نبود محل نگهداری اموال کشف شده از قاچاقجیان ، محل غربالگری معتادان و نبود پارکینگ را از مشکلات این ستاد دانست و گفت: استان مرکزی به عنوان شاهراه کشور، دو گلوگاه مهم دارد که می توان با اقدام به موقع مسیر قاچاق را کنترل کرد.
وی افزود: به روز شدن تجهیزات و امکانات کشف مواد مخدر در گلوگاه ها باعث افزایش کشفیات می شود .
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، مبارزه ، مواد مخدر ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.