جذب سرمايه 800 ميلياردى وزارت بهداشت براى توسعه تخت های دياليز

مشاور اقتصادی وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت به منظور ارائه خدمات بهتر قراردادي را با شركت های خصوصی منعقد كرده كه در آن 800 ميليارد سرمايه گذارى صورت می گيرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابراهیم رئیسیون مشاور اقتصادی وزير بهداشت در جمع خبرنگاران در مراسم انعقاد قرارداد فی مابين وزارت بهداشت و شركت ها خصوصى فعال در حوزه دياليز در اين وزارتخانه گفت: وزارت بهداشت قراردادى را با بخش خصوصي در زمينه توسعه و تجهيز تخت های دياليز كشور امروز با حضور روسای دانشگاه ها علوم پزشكي منعقد كرده است.

وى ادامه داد: به موجب توافق های انجام شده، 4 هزار و 800 تخت دياليز را به شركت ها خدماتى و توليد كننده تجهيزات بخش دياليز واگذار كرديم.

رئيسيون با بيان اينكه اين 4 هزار و 800 تخت دياليز كشور در 10 قطب جغرافيايي توزيع شده، افزود: هزينه اي كه شركت های سرمايه گذار براى هر قطب بايد تامين كنند، 80 ميليارد و در مجموع حدود 800 ميليارد تومان است.

وی گفت: فضاهاى مورد نياز برای توسعه تخت های دياليز بر اساس استانداردهاى تعريف شده، با نظارت دانشگاه ها ايجاد و تجهيز می شوند تا خدمات كيفى و مناسبي را به بيماران دياليز در توزيع جغرافيايى گسترده ارائه دهند. 

مشاور اقتصادی وزير بهداشت با اشاره به نحوه انتخاب پنج شركت خصوصی كه وزارت بهداشت با آن ها قرارداد منعقد كرده، عنوان كرد: شركت های طرف قرارداد با فراخوان عمومى شناسايى و بعد از ارزيابى فنى، تخصصي، مالى، اقتصادى و صلاحيت ها عمومى از طريق مناقصه انتخاب شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار