مشهد؛

آموزش به مردم مهمترین اقدام وآمادگی برای رفع بلایای طبیعی

آموزش به مردم از طریق رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات آمادگی برای بلایا و از راهکارهای مؤثر خود مراقبتی فرد و خانواده میباشد .

یک جامعه آماده تضمین کننده پاسخ موفق به هر حادثه ایستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ريیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر میزان آمادگی خانوارهای ایرانی در برابر حوادث طبیعی هشت درصد است ،گفت :ارتقای این شاخص نیازمند یک عزم ملی است که با همکاری وزارت بهداشت، کارگروه تخصصی آموزش همگانی سازمان مدیریت بحران، رسانه‌ها، آموزش‌وپرورش و سایر سازمان‌ها میسر می‌شود.

دکتر محمدرضا جویا افزود: به همبن جهت ، مهم‌ترین اقدام، ارتقای حساسیت مردم به موضوع مقاومت سازه‌ای و ایمنی غیر سازه‌ای منازل، محل‌های کار و طراحی شهری مناسب است.

وی با اشاره بر اینکه در حوزه آموزش همگانی و کاهش خطر بلایا، یک جامعه آماده، تضمین‌کننده پاسخ موفق به هر حادثه‌ای است،تصریح کرد: علیرغم اقدامات خوبی که درزمینهٔ آمادگی سازمان‌ها انجام‌شده است اما در صورت وقوع حادثه، اولین کسی که باید اقدام نماید فرد و خانواده وی هستند،درواقع، این فرد است که باید روش صحیح تخلیه از منزلش را بداند، کیف اضطراری را آماده نموده و به ایمن‌سازی غیر سازه‌ای منزل  خویش کمک کند.

دکتر محمدرضا جویا افزود: کشور ایران در معرض بلایای طبیعی قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها زلزله، سیل، خشک‌سالی و گردوغبار هستند که برطبق آمار ها طی چهار دهه اخیر، به‌طور متوسط سالانه سه هزارایرانی در اثر مخاطرات طبیعی کشته‌شده‌اند و یک ونیم میلیون نفر تحت تأثیر قرارگرفته‌اند.

ريیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای برنامه‌های تحول نظام سلامت، با استقرار پرونده الکترونيک و اجرای برنامه ارزيابي و آموزش خانوار در برابر بلايا  موفق به کسب  پوشش هیجده درصدی آموزش به خانوار گردیده است.

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.