بندرعباس؛

تأمین آب روستاها با اختصاص اعتبارات ملی

تأمین آب روستاها بصورت اساسی با اختصاص اعتبارات ملی و توسعه آب شیرینکن ها امکان پزیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت : در حال حاضر 70 درصد از روستاهای استان هرمزگان از تأسیسات و شبکه‌های آب‌رسانی برخوردارند .
وی افزود: کمبود بارش‌ها در استان سبب بی‌رمقی روستاها شده همچنین افزایش دشت‌های ممنوعه فشار زیادی بر ساکنان روستاها وارد کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: در حال حاضر 18 سایت آبشیرینکن در استان وجود دارد.
حمزه پور افزود: با توسعه و بهره برداری ازاین 18 سایت آب شیرین کن روستاهای آبرسانی سیار از 400 روستا به کمتر از 150 روستا رسیده است.
وی گفت: آبشیرینکن های موجود 12 درصد از آب روستایی استان راتامین می‌کند و مابقی از طریق چاه‌ها و آب‌های سطحی تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: 100 میلیارد تومان از توان‌بخش خصوصی برای راه‌اندازی آبشیرینکن های استان بهره گرفته‌ایم که این سایت‌ها 11 میلیون مترمکعب در سال تولید آب و حدود 200 روستا را زیر پوشش خود دارند.
حمزه پور گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته درراه اندازی سایت‌های جدید آبشیرینکن تا دو سال آینده تعداد روستاهای زیر پوشش آبشیرینکن ها به 500 روستا می رسد .
وی افزود: بیش از 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع و انتقال در استان وجود دارد و حدود 120 هزار مترمکعب مخازن ساخته‌شده است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: در حال حاضر با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و خشک شدن چاه‌های استان 800 لیتر کمبود آب در استان وجود دارد و در بسیاری از مناطق روستایی مجبور به انتقال آب از مناطق دورتر هستیم.
حمزه پور افزود: در حال حاضر بیش از 30 مجتمع روستایی در دست احداث داریم .
وی گفت :برای تکمیل تمامی طرح های آب‌رسانی روستایی نیاز به اختصاص400 میلیارد تومان اعتبار است .
50 درصد از جمعیت استان هرمزگان را روستاییان تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار