در برنامه متن و حاشیه مطرح شد

شریعتمداری: برخی فتنه‌گران از اوباما خواستند که تحریم‌های ضد ایرانی فلج‌کننده باشد/کواکبیان: هر گروهى اعم از اصولگرا يا اصلاح طلب مردم را نااميد كنند، ضد انقلابند

مدیرمسئول روزنامه کیهان و کواکبیان نماینده مردم تهران با حضور در برنامه متن و حاشیه، به بررسی نامه اخیر ضد انقلاب به ترامپ برای تحریم کشورمان پرداختند.

کواکبیان  در برنامه متن، حاشیه شبکه سه سیما:به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  "نامه اخیر ضدانقلاب به ترامپ برای تحریم کشورمان" موضوعی بود که با حضور حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه متن و حاشیه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا شریعتمداری پیرامون نیت نگارندگان نامه اخیر اظهار داشت: این 30 نفر افرادی دم دستی هستند و در حد و اندازهای نیستند که بخواهیم برای اقدام آنان انگیزه‌ای خاص تعریف کنیم.

وی ادامه داد: مسلم است که دشمنان به این‌گونه جریانات، رشد بادکنکی می‌دهند و از زبان آنان حرف‌های خود را مطرح می‌کنند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه درخواست تحریم ایران، درخواستی است که فتنه‌گران از سال 88 و مراحل قبل از آن آغاز کرده‌اند، گفت: این افراد کسانی هستند که در جریان فتنه 88 فعال بودند و برخی دستگیر شدند و برخی هم فرار کردند؛ آن‌ها نقش پادو دارند و دم دستی هستند.

شریعتمداری با بیان اینکه در این زمینه اسنادی هم موجود است، افزود: نوار صوتی از مهدی هاشمی موجود است که وی با یکی از همکارانش تماس می‌گیرد و از وی می‌خواهد که در سفرش به واشنگتن، با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد و درخواست کند که تحریم‌های ایران افزایش یاید.

وی افزود: تعدادی از همین افراد اصلی که در فتنه 88 حضور داشتند، از اوباما درخواست می‌کنند که تحریم‌های علیه ایران فلج‌کننده باشد.

شریعتمداری تصریح کرد: سفیر وقت اتریش در ایران سندی را منتشر کرد و در گزارش خود با ابراز تعجب گفت که دو رئیس جمهور سابق ایران در ملاقاتی که با وی داشتند خواستار این بودند که غرب در شیپور نقض حقوق بشر بدمد چرا که  اگر این اتفاق بیفتد کار برای ما آسان‌تر می‌شود.

در ادامه کواکبیان نماینده مردم تهران  با اشاره به اینکه این افراد بلاخره فراری و در آن سوی مرزها هستند، اظهار داشت: برای مثال ما از خبرگزاری فارس سراغ داریم که چند خبرنگار آن پناهنده شدند و این دلیل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به نظر بنده تحریم‌ها ضد ملت ایران است، تصریح کرد: بنده معتقد بودم که در قالب اطلاعیه‌ای این کار را محکوم کنیم اما دوستانم گفتند که با این کار این افراد بزرگ می‌شوند و موضوعیتی ندارد و بحث مهمی نیست.

کواکبیان افزود: در بحث تحریم‌ها باید توجه کنیم که برخلاف آنچه که در اطلاعیه خود این افراد گفته‌اند، این تحریم‌ها علیه حکومت نیست بلکه علیه ملت است و ما نباید فاصله زیادی بین حکومت و ملت ببینیم و این افراد باید بدانند که هر تحریم علیه حکومت به معنای در منگنه قرار دادن ملت است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه برخی در داخل بعد از روی کار آمدن ترامپ خرسند بودند تا بلکه وی برجام را پاره کند، اظهار داشت: این افراد نیز به دنبال ادامه پیدا کردن تحریم‌ها هستند.

وی افزود: در 23 آبان شخص شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت که درخواستمان این است که برجام پاره شود و از بین برود، این صحبت چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ خیلی‌ها در داخل از روی کار آمدن ترامپ ذوق زده شدند.

در ادامه شریعتمداری با اشاره به اینکه در مورد ترامپ حرف بنده این بود که تنها کار عاقلانه‌ای که این دیوانه می‌تواند انجام دهد پاره کردن برجام است چرا که معتقدم برجام یک خسارت محض است.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور برخی جنبش سبز از سال 2009 آغاز نشده است، گفت: اسنادی وجود دارد مبنی بر اینکه در سال 1970 برخی از سران جنبش سبز با غرب در ارتباط بودند و می‌گفتند برای آنکه به نتیجه برسیم باید تحریم‌ها افزایش یابد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به صحبت کواکبیان در رابطه با خبرنگاران فراری خبرگزاری فارس اظهار داشت: بیش از 60 نفر از روزنامه نگاران دولت اصلاحات، وزیران دولت اصلاحات، معاونان وزرای دولت اصلاحات فرار کرند و حال در بی بی سی و VOAکار می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده می‌گویم اگر نظرات این افراد که ضد انقلاب هستند در داخل کشور دنبال شود معلوم است که بین داخلی‌ها و آنان پیوند وجود دارد و معتقدم روزنامه‌های اصلاح‌طلب همان نظرات را در داخل کشور دنبال می‌کنند.

كواكبيان با بيان اينكه روزنامه كيهان يكي از زمينه هايي است كه كشور را  به سمت تحريم ها مي برد، تصريح كرد: نمي گويم اگر برجام نبود، حتما جنگ مي شد اما قطعا تحريم ها افزايش و ادامه پيدا مي كرد.

كواكبيان در ادامه با اشاره به بحث حقوق هاى نجومى گفت: شما هر جا كم مى اوريد ميگوييد اصلاح طلبان بوده اند!چرا حقوق هاى نجومى را ميگوييد اما املاك نجومى را نميگوييد!

وى افزود: كل حقوق هاى نجومى ٥٠ميليارد است است اما يك رقم زنجانى در دولت قبل ١١هزار ميليارد است.اميرمنصور اريا ٣هزار ميليارد است!چرا انصاف نداريد و بحث انتخاباتى داريد و اصلاح طلبان را متهم ميكنيد!اگر دلسوز هستيد بياييد دست به دست هم دهيم مشكلات رفع شود و دولت ها مهم نيستند و نظام اهميت دارد!

اين نماينده مجلس با بيان اينكه بايد براى حل مشكلات جامعه همگى همراه هم باشيم تصريح كرد: بياييد پيمان ببنديم كه راه حل ارامش و اشتغال در جامعه را پيدا كنيم و راهكار هاى شريعتمدارى ضد اشتغال و ارامش است! ما با نمايندگان تهران در يك شب ٤هزار معتاد متجاهر در تهران ديديم كه به پليس گفتيم چرا اين افراد را جمع نميكنيد كه گفتند توانايي اين مسئله وجود ندارد!

وى افزود: نبايد هيچ و پوچ بحث كنيم  و برخى فتنه رامطرح ميكنند كه اين فتنه فقط يك بحث براى خارج كردن رقيب است. در بسيارى از مسائل ما پيشقدم بوديم و انهارا مطرح كرديم اما شما چند مقاله براى حقوق هاى نجومى نوشتيد و چند مقاله براى املاك نجومى!نگاه شما منصفانه نبوده است.

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به تخلفات در دولت قبل  و اعلام ان از سوى اين روزنامه گفت: اولين جايي كه مه افريد را اعلام كرد ما بوديم و شما ساكت بوديديد و انها را تشويق ميكرديد!زنجانى اعلام كرد در دولت سازندگى سرباز بوده و دلارهاى بانك مركزى را در بازار ميفروخته و يك تومان سودش بوده و در روز اول ١٧ میليون درامد داشته است!

شريعتمدارى در ادامه با بيان اينكه نجومى بگيران حق مسئوليت در كشور را ندارند گفت: در بحث املاك نجومى مسئله ميزان ان نيست بلكه بحث اين است كه ان افراد اصلا صلاحيت مسئوليت در جمهورى اسلامى را ندارند!نوبخت پس از حقوق هاى نجومى عذر خواهى كرد اما پس از ان گفت نجومى بگيران سرمايه هاى نظامند!اشتباه اگر تكرار شد خطاى محض است!نوبخت اين اواخر اعلام كرد كه اصلا حقوق هاى نجومى بحثش پايان يافته است!

وى با انتقاد از رويه دولت در برخورد با منتقدين گفت: ما در زمان دولت قبل نيز انتقاد كرديم اما معتقدم دولت دهم از وقتى كج رفت كه به دامان اصلاح طلبان رفت و مانند انها رفتار كرد! ما در اين دولت هر وقت انتقاد كرديم گفتند بى سواد و نفهم! اما در بحث قرادادهاى نفتى پس از انتقادات ما و متهم كردم به بى سوادى  ما، اعلام شد اين قراردادها ١٥٠ ايراد دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۵
شریعتمداری تو مناظره شکست خورد هیچ حرفی برا گفتن نداشت جز یه مشت کاغذ خط خطی
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۵
و یه اعصاب خط خطی!!
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۲:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۵
آقای کواکبیان عزیز ، برای به قدرت رسیدن اصلاح طلبان و سرکار آمدن خودشان ، با تمام امکانات تلاش کردند و اکنون می گویند بیائید باهم مقابل فساد بایستیم و با آن مبارزه کنیم.
سرکار آمدن اصلاح طلبان ، خسارت محض است ، برجام ساخته دست ایشان ، خسارت محض است ، ساختن افرادی مانند بابک زنجانی و زنگنه و ... خسارت محض است .
هر بار این ها سرکار آمدند ، ایران را دچار خسارت عظیم کردند .
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ دی ۱۳۹۵
بابک زنجانی که در دوره احمدی نژاد سر کار آمد آخه این حرف های بدون سند چیه که میزنی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۵
امکانات اصولگرا ها بیشتره ........
Iran (Islamic Republic of)
رضا شیرین
۱۱:۳۱ ۱۲ دی ۱۳۹۵
جناب کواکبیان شما چه بخواهید و چه نخواهید نامه ی آن 30 نفر مزدور در صدر بعضی از خبرها قرار گرفت ، بهتر است درباره موضع گیری خودتان طفره نروید و موضع قاطع و انقلابی بگیرید ، چنانچه شما در مقابل آنان موضع قاطع نگیرید و همه ی اصلاح طلبان پای بیانیه شما امضاء نکنند ما مردم انقلابی شما و دوستان اصلاح طلبتان را از فتنه گران سال 88 بدتر می دانیم.... 95/10/12
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۵
متاسفانه بحث این دو عزیز ربطی به موضوع برنامه نداشت و آقای مجری هم موفق نشد که بحث را مدیریت کرده و در مسیر قرار دهد. ظاهرا مهمانان کاری به موضوع برنامه ها ندارند و چیزی را که فکر میکنند, پیگیر میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۳ دی ۱۳۹۵
متاسفانه اول شریعت مداری هنوز مناظره شروع نشده بود ربطش داد به فتنه 88 و ...
Iran (Islamic Republic of)
سفاح خزلی
۰۹:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۵
کاش خروجی این مناظرات رفاه برای خانواده ها . کار برای جوانان . و رونق برای اقتصاد باشه . متاسفانه شرایط کسب و کار اصلا در شرایط خوبی نیست‌. اللهم عجل لولیک فرح
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۹:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۵
خدایا ما را از دست افکار و ایده های شریعتمداری وهم فکران وهمکاران او در امان نگه دار
Netherlands
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۵
آفرین بر شریعتمداری
Iran (Islamic Republic of)
خمینی
۰۸:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۵
کواکبیان زور بیهوده میزند خودش میداند که دفاع باطل میکند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۵
احسنت به بصیرت آقای شریعتمداری . ان شاالله سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۵
خب حالا چند چند به نفع کی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۵
این کارا فقط اعتماد مردم به نظام رو هدف قرار داده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۵
دوران امثال شریعتمداری به سر اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۵
اگرمردم اصلاح طلبان تحریم طلب رابطورمحسوس بشناسندچه میشود؟!بعضاامام جمعه هاوصداوسیماومطبوعات دراین رابطه بخوبی افشاگری نکرده اندوگرنه چرابایدافرادی بااین نگاه وطن فروشانه وبدخواهانه بعضی حرفهاراباگستاخی وحق بجانب بگویندوبین مردم نیمچه نفوذی باغلط اندازی داشته باشندوانگهی داخل سیستم هم جاخوش کرده باشند!الحق بایدبه" روزنامه کیهان"وآقای شریعتمداری ابرازقدردانی وتشکرنمودوگفت به رسالت رسانه ای خودبهتروشجاعانه تر عمل کن مردم مدافع وپشتیبان حق وحقیقت اند.
Iran (Islamic Republic of)
مریم از شیراز
۰۰:۳۶ ۱۲ دی ۱۳۹۵
افففففففرین به آقای شریعت مداری
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۰:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۵
درود بر سردار قلم حاج حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۲ دی ۱۳۹۵
برنامه راازتلویزیون دنبال کردم وبه این نتیجه رسیدم که هیچ حزبی به فکر مردم نیست ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۱ دی ۱۳۹۵
شریعتمداری کم اورد
آخرین اخبار