جام حذفی مسیر کوتاه قهرمانی اما پر از سنگلاخ

بازی های جام حذفی مسیر کوتاه برای کسب قهرمانی است اما تیم ها برای رسیدن به جام باید برنامه خاصی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقات جام حذفی به ایستگاه پایانی خود رسید و دو تیم فوتبال نفت تهران و تراکتورسازی با غلبه بر حریفان اصفهانی خود به فینال این رقابتها راه یافتند. 

بازی های جام حذفی با سایر دیدارهای فوتبال در چند مورد متفاوت است.
اول: تیمهای فوتبال باید استراتژِی 120دقیقه ای برای غلبه بر حریفان خود ترسیم کنند که با برنامه ریزی 90 دقیقه ای بازی در لیگ متفاوت است. 

دوم: تساوی در جام حذفی معنی ندارد و به طور حتم یک تیم باید برنده بازی شود. این در حالی است که طبق آمار 64 درصد بازی های باشگاهی با تساوی به پایان می رسد اما در جام حذفی مساوی مفهومی ندارد. 

سوم: در جام حذفی اصل همه یا هیچ وجود دارد یعنی اینکه یا همه چیز بدست می آوری یا هیچ امتیازی نصیبت نمی شود. به هر حال هر تیمی که در هر مرحله از جام حذفی از گردونه این رقابتها کنار برود دیگر شانسی برای جبران شکست ندارد. 

نتایج بازی های جام حذفی به میزبانی، جایگاه تیم ها در جدول و در اختیار داشتن بازیکنان شاخص ارتباطی ندارد . براساس همین موارد است که پرسپولیس از سوی قشقایی تیم لیگ دو حذف شد و استقلال هم مقابل نفت از گردونه رقابتها کنار رفت و هر دو تیم اصفهانی در ورزشگاه خانگی خود با جام حذفی خداحافظی کردند. 

بازی های جام حذفی افت و خیز زیادی دارد. در بازی تراکتورسازی و ذوب آهن مشاهده کردیم که هر دو تیم زمانی که از همدیگر عقب می افتادند حملات همه جانبه ای برای جبران نتیجه داشتند. به هر حال برخی از صحنه های فوتبالی فقط در جام حذفی رخ می دهد.

در جریان بازی جام حذفی به دلیل اینکه ممکن است بازی به وقت اضافه کشیده شود موضوع روحیه بازیکنان و کنترل اعصاب بسیار اهمیت دارد. در دو بازی نیمه نهایی جام حذفی مشاهده کردیم که پنالتی خراب کردن حاج صفی و از طرف دیگر اخراج تبریزی چه بلایی بر سر دو تیم اصفهانی آورد. 

اخراج بازیکنان، دریافت کارتهای زیاد، پرخاش بازیکنان، اخراج مربیان از کنار زمین، اخراج بازیکن بعد از تعویض، عجله داور برای کارت دادن، خستگی و عجولانه قضاوت کردن داور ، ارائه بازی درگیرانه و آسیب دیدگی های شدید همگی این موارد به علت نبود تسلط بر اعصاب و روان است.

به هر حال بازیهای جام حذفی با تمام حواشی و شگفتی هایش به مرحله فینال رسید و از بین تیم های فوتبال نفت تهران و تراکتورسازی،  قهرمان این دوره از رقابت ها در خرمشهر مشخص می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار