مشهد؛

نمایشگاه تمبرهای جشن کریسمس در موزه حرم مطهر رضوی

مجموعه از تمبرهای مربوط به جشن کریسمس، میلاد عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی با قدمت 60 سال در نمایشگاه موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.

نمایشگاه تمبرهای جشن کریسمس در موزه حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: بیش از 200 قطعه تمبر، پاکت های مهر روز و کارت پستال از کشورهای مختلف پنج قاره جهان درباره موضوع تولد حضرت عیس (ع) و آغاز سال میلادی در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.
محمد حسین یزدی نژاد افزود: این مجموعه تمبر، پاکت و کارت پستال توسط دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مجموعه داران به موزه حضرت رضا(ع) اهدا شده یا توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خریداری شده است.
وی گفت: تمبرها و کارت پستال های مربوط به کریسمس در این گنجینه از جزایر و کشورهای مختلفی جمع آوری شده که تصاویری از تولد حضرت عیسی مسیح(ع)، کیک تولد حضرت عیسی، جشن های کریسمس، مراسم مذهبی در کلیسا، درخت کریسمس، بابانوئل، تمثال حضرت عیسی(ع)، تمثال حضرت مریم و اظهار ارادت چوپانان به حضرت عیسی(ع) در زمان نوزادی را نشان می دهد.
مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی افزود: قدیمی ترین تمبر کریسمس در این گنجینه مربوط به سال 1957 میلادی است که در کشور استرالیا تولید شده و تولد حضرت عیسی(ع) را نشان می دهد.
یزدی نژاد گفت: یکی از تمبرهای این مجموعه مربوط به جزیره کریسمس است که در قاره اقیانوسیه واقع شده و چون این جزیره در روز میلاد حضرت عیسی(ع) در 25 دسامبر سال 1643 میلادی کشف شد، نام کریسمس بر آن نهاد شده است.
وی گفت: تمبری به مناسبت کریسمس با نشان دادن هاله ای از چهره حضرت عیسی(ع) در این گنجینه وجود دارد که مربوط به کشور ایران است و در 12 اسفند 1360 شمسی در شمارگان چهار میلیون قطعه توسط شرکت پست ایران چاپ و منتشر شده است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.