اردبیل؛

راه اندازی اولین مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در اردبیل

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: اولین مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده با هدف کاهش آسیب های خانواده و ساماندهی کودکان کار بزودی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ستاری افزود: مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده با همراهی مرکز خیریه چهارده معصوم (سلام الله علیها) و با هدف کاهش آسیب های خانواده و ساماندهی کودکان کار برای اولین بار بزودی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین استان کمک بسیاری در راستای اجرای این طرح انجام داده اند، تصریح کرد: بیش از 150 کودکان کار در سال جاری تاکنون شناسایی شده اند که اصلی ترین دغدغه آنها ساماندهی برای بازگشت به آغوش خانواده و تامین نیازهای خانواده است.

ستاری با بیان این مطلب که خانواده های کودکان کار نیازمند حمایت و توانمندسازی هستند، اظهار داشت: توجه به ادامه تحصیل کودکان کار و جلوگیری از بازگشت به رویه قبلی نیز از دغدغه های کارشناسان مسائل اجتماعی و از وظایف ذاتی بهزیستی است.

وی با اعلام این مطلب که توجه به زندگی کودکان کار موجب کاهش آسییب های اجتماعی و کنترل اینگونه معضلات می شود، یادآور شد: توجه به مسئله تربیت و رشد سالم روانی کودکان از دیگر برنامه های بهزیستی در مسئله کودکان کار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.