افزایش 11.5 درصدی تعداد گردشگران آمریکایی در ایران

دفتر ملی سفر و گردشگری آمریکا اعلام کرد شمار علاقه‌مندان در این کشور برای سفر به ایران در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تریبون؛ در گزارش رسمی دفتر ملی سفر و گردشگری آمریکا آمده تا سپتامبر 2016 تعداد گردشگران آمریکایی که از ایران دیدن کردند 11.5 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

در پی اجرایی شدن برجام از ژانویه 2016 و برچیده شدن برخی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، سفر به این کشور برای گردشگران غربی آسان‌تر شده است. آخرین آمارهای منتشر شده در آمریکا نیز نشان می‌دهد طی دو سال اخیر تعداد گردشگران آمریکایی در ایران حدود 12 درصد رشد داشته است.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران اعلام کرد در سال 2015 بالغ بر 5.2 میلیون گردشگر خارجی وارد این کشور شدند. تعداد گردشگران بازدیدکننده از ایران در سال 2016 هنوز اعلام نشده است.

ایران در نظر دارد تا سال 2025 تعداد گردشگران خارجی در این کشور را به 20 تا 25 میلیون نفر افزایش دهد که 4 برابر رقم فعلی است. مقامات ایرانی امیدوارند سود حاصل از صنعت گردشگری در این کشور از 7.5 میلیارد دلار کنونی به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

با این وجود به دلیل روابط سرد دیپلماتیک میان واشنگتن و تهران، گردشگران آمریکایی سهم بسیار کمی را از گردشگران خارجی در ایران تشکیل می‌دهند.

گردشگران آمریکا، کانادا و انگلیس برای سفر به ایران نیازمند اخذ روادید هستند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار