کشاورز مطرح کرد؛

به زودی نتایج آزمون وکالت اعلام می شود/ 5 روز مهلت اعتراض به ماهیت پاسخ نامه ها

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا) گفت: امیدواریم به زودی نتایج آزمون وکالت اعلام شود، بعد از اعلام نتایج، داوطلبان 5 روز فرصت اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن کشاوزر رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا) در نشست خبری که امروز (شنبه)برگزار شد، در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون وکالت اظهار داشت: آزمون در نهايت نظم وآرامش و ايمنی برگزار و مشكل جدی تاکنون گزارش نشده است و اگر هم متخلفينی در این زمینه وجود داشتند، در همان ابتدای آزمون رسیدگی لازم نسبت به آن ها انجام گرفت.

وی در خصوص پاسخ آزمون گفت: من قبلا گفتم با قيد احتياط احتمال داده بودم که يک ماه بعد از آزمون، نتایج اعلام می‌شود، چون حدس ميزدیم مشكلاتی در این راستا پیش رو باشد و بود، در نتیجه 5 دی ماه موفق شديم كليد اسكودا را ارائه دهيم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا) افزود: طراحان سوال در هر رشته ای بيش از يك نفر هستند و به همين علت اين اطمينان داریم كه آن چه به عنوان سوال طرح می‌شود از لحاظ كيفی در سطح بالايی قرار دارد.

کشاورز بیان داشت: تعدادی نسبت به سوالات اعتراض داشتند كه اعلام شد داوطلبان 24 ساعت مهلت دارند به ماهیت سوالات اعتراض داشته باشند، بعد از اتمام این مهلت تمام اعتراضات به سازمان سنجش ارسال شد و این مسأله در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است و تاکنون در مورد صحت و درستی سوالات مشكلی وجود نداشته، اما هنوز كميسيون های تخصصی در حال بررسی هستند، اميدوارم به زودی بتوانيم نتايج را اعلام كنيم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا) گفت: بعد از اعلام نتايج شركت كنندگان 5 روز فرصت دارند كه در مورد پاسخنامه خود اعتراض كنند، يكی از مسائلی كه مكرر مطرح شده كاهش تعداد پذيرش بود، تعداد وكلا بايد با نيازهای استان های مختلف به وكيل سازگاری داشته باشد، اين سازگاری را مقامات قضايی محلی می توانند تشخيص دهند، چون آمار پرونده ها در اختيار رئيس كل دادگستری استان و رئيس دادگاه انقلاب است.

وی به بحث بومی گزينی اشاره كرد و گفت: اين بحث ممكن است از لحاظ نظری درست باشد و من نظرم اين است كه بومی گزينی می‌تواند بسياری از مشكلات را حل كند، اما چون قانونی در اين زمينه وجود ندارد، برای اجرای آن با مشكل قانونی مواجه هستیم.

کشاورز گفت: كسانی كه به عنوان سهميه ايثارگران قرار است اسامی شان اعلام شود، بايد از سوی نهادهای ذی‌صلاح اسامی شان تأييد شود.

وی در ادامه در رابطه با برگزاری همایش خشونت علیه زنان، اقدامات و راهکارها گفت: کانون وکلای فارس در رابطه با رفع خشونت علیه زنان طرحی داشتند که با پیشنهاد کانون فارس و تصویب شورای اسکودا تصمیم گرفته شد که این همایش به صورت سراسری و در تهران برگزار شود، مقالات ارسالی به همایش از سطح بالایی برخوردار است.

در ادامه هما داوودی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری گفت: هدف از برقراری همایش معرفی پدیده خشونت علیه زنان است و نمی توانیم بگوییم که خشونت علیه زنان فقط در یک منطقه وجود دارد و هدف ما این است که در بازبینی قوانین زنان تلاش لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به این که خشونت علیه زنان در سه سطح در جامعه وجود دارد، گفت: گاهی بزه علیه زنان از نظر ضرب و جرح مانند اسیدپاشی  و گاهی خشونت های عرفی و قومی  است و در مواردی  خشونت در  جنگ ها به زنان و کودکان تحمیل می شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا) افزود: گاهی بزه ها علیه زنان در ساختارهای عرفی  هستند که این خشونت ها مخفی‌اند و امیدواریم این همایش منجر به بازنگری قوانینی مانند اجازه ازدواج کودکان شود.

داوودی بیان داشت: در این همایش ابعاد مختلف خشونت دیده شده و از اساتید حقوق و جامعه شناسی برای سخنرانی دعوت شده است و همچنین کارگاه هایی در کنار همایش برگزار می شود.

وی افزود: چهار کارگاه از جمله کارگاه بزه دیدگی زنان، ازدواج کودکان در کنار این همایش برگزار می شود و مقالات خوبی به ما رسیده، نزدیک به 170 مقاله دریافت شده که چکیده آن ها برای ارائه در همایش در دست انتشار است.

وی در رابطه با خشونت های فیزیکی و خانگی علیه زنان تصریح کرد: ما هیچ خلأ قانونی در رابطه با ضرب و جرح نداریم، زیرا در قانون آمده هر کسی مورد ضرب و جرح قرار گیرد، چه زن و چه مرد قانون به آن رسیدگی می کند، اما در این همایش به مواردی از جمله حق طلاق، خروج زنان از کشور بدون اجازه شوهر و دیگر موارد این چنینی بیشتر توجه می شود، ما کمترین خلأ قانونی را در خشونت های خانگی و ضرب و جرح داریم و خلأهای بیشتر در موارد ساختاری است.

داوودی بیان داشت: در این همایش مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان به عنوان سخنران ویژه و مسئولانی از سازمان بهزیستی و قوه قضاییه حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار