نیروی پرستاری باید به 2 برابر افزایش یابد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با توجه به صدمات اضافه کاری پرستاران، تعداد نیروی کار این بخش باید به 2 برابر افزایش یابد.

محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به ویژگی های شغل پرستاری گفت: پرستاران در محیط بیمارستان با سختی هایی مانند ارتباط با بیماران ایدز، سل و بیماری های خطرناک، همچنین واکنش های بیمار و همراهان وی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه پرستاران در محیط کار دچار استرس و اضطراب می شوند، اظهار داشت: در جهان به دلیل بروز سختی و فشارهای کاری بر پرستاران، این شغل را جز مشاغل سخت و خاص معرفی کردند.
 
قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به تصویب قانون مشاغل سخت و زیان آور در سال 68 در کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه پرستاری در کشور جز مشاغل سخت است، اما متاسفانه این افراد از مزایای این قانون بی بهره هستند. 

وی به قانون ارتقای بهره وری نیروها اشاره کرد و افزود: این قانون در سال ۸۸ در کشور تصویب شده اما تاکنون اجرا نشده زیرا با وجود تعیین سقف اضافه کاری پرستاران که طبق آن هر پرستار باید روزانه به ۵ بیمار خدمات رسانی کند، به درمان ۱۰ الی ۱۵ مریض رسیدگی می کند.

شریفی مقدم با بیان اینکه تعیین اضافه کاری باید با موافقت برستار انجام شود، تاکید کرد: انجام اضافه کاری پرستاران برخلاف خواسته این افراد و قوانین تصویب شده کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه اضافه کاری اجباری باعث بروز آسیب های روحی و جسمی به پرستار و بیماران می شود، تصریح کرد: افزایس حجم کاری این افراد عوارضی مانند خطای شغلی، کاهش توان بدنی پرستار، ابتلا به بیماری های خطرناک و کاهش سلامت بیماران را در پی دارد. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاری یک شغل سخت و زیان آور است، عنوان کرد: جهت تسریع در روند کاری و بهبود خدمات رسانی به بیماران و همراهان، تعداد پرستاران باید تا ۲ برابر افزایش یابد.

وی افزود: به دلیل اضافه کاری اجباری و بی توجهی به این شغل، بعضی از پرستاران شغل خود را ترک یا تغییر می دهند و حتی عده ای از این افراد برای ادامه همکاری به خارج از کشور 
مهاجرت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار