حفظ ایمنی دلیل اصلی تاخیر پروازها/سهم 30 درصدی مهرآباد از پروازها

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها علت اصلی تاخیر در پروازهای کشور را حفظ ایمنی و جان مسافران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی  اظهار داشت: قریب به 30 درصد پروازها از فرودگاه مهرآباد  تک بانده انجام می شود و حدود 40 سال است که نوسازی در این فرودگاه صورت نگرفته است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها افزود: از سال گذشته نوسازی باند مهرآباد آغازو پیشرفت کار مناسب بوده و برای باند بتنی این فرودگاه  100میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به مقاومت و عمر بالای باندهای بتنی بیان کرد: نوسازی باند اول مهرآباد یک موفقیت است که دچار غفلت تاریخی شده بود و  نوسازی باند دوم مهرآباد باید در اولویت قرار گیرد چون ترافیک فرودگاه امام خمینی(ره) نصف فرودگاه مهرآباد است.

مه آبادی کنترلر های پرواز ایرانی را از بهترین های دنیا خواند و گفت: صنعت هوانوردی با وجود 4 دهه تحریم با چنگ و دندان حفظ شد و امروز با وجود اینکه بیش از 15 سال از عمر مفید رادارها گذشته است اما متخصصین کشورمان در حوزه تعمیر و نگهداری توانستند این سامانه ها را همچنان حفظ کنند.

وی در پایان تاکید کرد: کلیه زیرساخت های هوانوردی در چارچوب دستورالعمل های بین المللی احداث، نگهداری و بهره برداری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار