ساری؛

انتخابات مجدد هيئت رئيسه شورای اسلامی مازندران

انتخابات هيئت رئيسه شورای اسلامی مازندران مجددا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،فرهاد عسكری مدير كل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت : اگر چه در زمان آغاز جلسه تعداد اعضای حاضر دارای حد نصاب بوده است ولی خروج همزمان 9 نفر از اعضا به منزله اعتراض به كانديداتوری يكی از اعضا فرايند انتخابات را از رسميت خارج ساخته است .

وی گفت : با توجه به خارج شدن 9 نفر از اعضای شورا از جلسه انتخابات هيئت رئيسه شورای اسلامی استان و از رسميت افتادن جلسه، رای گيری فاقد وجاهت قانونی است و بايد مجددا برگزار شود .

وی تاكيد كرد : به استناد ماده 15 قانون تشكيلات ، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 با اصلاحات بعدی و ماده 11 آئين نامه اجرايی تشكيلات ، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی مصوب 1378 جلسات شوراها با حضور دو سوم اعضای اصلی رسميت يافته و تصميمات با اكثريت مطلق آرای حاضرين معتبر است.

مدير كل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: با توجه به اين قانون و عدم حضور دوسوم اعضا در زمان انتخابات عملا جلسه از رسميت خارج شده و مصوبات شورا وجاهت قانونی نداشته و بايد انتخابات دوباره برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار