سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل:

تدریس قانون اساسی در مدارس افغانستان اتفاق خوشایندی است

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان افغانستانی با قوانین اساسی کشورشان می‌تواند به تربیت جوانان آگاه رشد و بالندگی جامعه افغانستان کمک کند.

تدریس قانون اساسی در مدارس افغانستان اتفاق خوشایندی استابوالفضل ظهره‌وند سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دستور اخیر رئیس جمهور افغانستان مبنی بر تدریس قانون اساسی در مدارس را اتفاقی خوش‌آیند دانست و اظهارداشت: قانون اساسی هر کشوری با توجه به مطالبات و حقوق مردم آن کشور تدوین شده است و این از ملزومات است که نسل جوان خود را با رئوس قانون اساسی و چهارچوب‌هایی که می‌تواند خواسته‌هایش را از طریق آن پیگیری و  بر پایه آن صف سیاسی و اجتماعی خود را بشناسد آشنا شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از تحولات دهه اخیر در افغانستان تغییر قانون اساسی بود، تصریح کرد: آموزش و آشنایی کودکان و نوجوانان افغانستانی با قوانین اساسی کشورشان می‌تواند به تربیت جوانان آگاه به رشد و بالندگی جامعه افغانستان کمک شایانی کند.

اضافه می‌شود که محمد اشرف‌غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در تجلیل از هفته ملی قانون اساسی و در دیدار با اعضای کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی دستور داد که  قانون اساسی افغانستان در تعلیمات مدنی مدارس تدریس شود.

قانون اساسی افغانستان دارای 12 فصل و 162 ماده است که در سال 1382 از سوی حامد کرزی رییس دولت انتقالی افغانستان توشیح و سپس در روزنامه رسمی منتشر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.