طرح ادعای جدید در مورد فعالیت دیپلمات های روسیه در آمریکا

خبرگزاری فرانسه مدعی شد که 35 دیپلمات اخراج شده روسیه، در آمریکا به فعالیت اطلاعاتی مشغول بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا در واکنش به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اقداماتی را نظیر اعمال تحریم علیه ماموران اطلاعاتی روس، اخراج برخی از این ماموران و نیز تعطیلی چند ساختمان روس اعلام کرد.

براساس ادعای مطرح شده از سوی فرانس پرس از جمله این اقدام ها، تحریم نهادهای اطلاعاتی روسی اف اس بی و جی آر یو، اعلام 35 عامل اطلاعاتی روس به عنوان عنصر نامطلوب و تعطیلی دو ساختمان روسیه در نیویورک و مریلند است که به گفته آمریکا برای اهداف اطلاعاتی استفاده می شده است.

یک مسئول آمریکایی در خصوص اخراج دیپلمات های روس از آمریکا گفت: تدابیر ما پاسخی است به تنگناهایی که برای دیپلمات های آمریکایی در روسیه ایجاد شده است و همچنین دلیل دیگر این تصمیم این بود که فعالیت های دیپلمات های روس با وظیفه ای که بر عهده داشته اند همخوانی نداشته است.

پیشتر منابع آگاه در دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بودند که وی قصد دارد به دلیل  گمانه‌زنی‌هایی که درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور وجود دارد، پیش از ترک کاخ سفید تحریمهای جدیدی را علیه روسیه به مورد اجرا بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار