دردسر قطعنامه سازمان ملل در مورد شهرک سازی صهیونیستها برای فیفا

قطعنامه سازمان ملل علیه شهرک‌های صهیونیستی، کار را برای فیفا هم دشوارتر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بنا بر اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، قطعنامه سازمان ملل علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، فشارها را بر فدراسیون بین المللی فوتبال که قرار است در ماه آینده نظر خود را درباره سرنوشت شش باشگاه فوتبال متعلق به شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های فلسطینی اعلام کند، افزایش داده است.

این شش تیم شهرک نشین های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی در بسیاری از لیگ های فلسطین اشغالی شرکت می کنند. به گفته گروه های حقوق بشری، شرکت این باشگاه های شهرک نشین‌ها در رقابت های باشگاه های اسرائیل، نقض حقوق بین الملل است.

ساری باشی، از مقامات سازمان دیده بان حقوق بشر، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «قطعنامه سازمان ملل کار را برای فیفا بسیار دشوار می کند که ادعا دارد اجازه دادن به بازی باشگاه های اسرائیلی در شهرک های اسرائیلی قابل قبول است».

وی تاکید کرد «قطعنامه به طور آشکار حکم می کند که شهرک های اسرائیلی مشروعیت قانونی ندارند که این امر باید کشورها و سازمان های بین المللی مانند فیفا را برانگیزد تا میان اسرائیل و سرزمین های اشغالی تمایز قائل شوند».

فیفا قرار بود در ماه اکتبر درباره شش باشگاه شهرک های صهیونیست نشین نظر خود را ابراز کند اما تصمیم خود را به نشست بعدی مدیریت آنها که نهم و دهم ژانویه برگزار خواهد شد، موکول کرد.

ساری باشی خاطر نشان کرد مقامات ارشد فیفا در گذشته کرانه باختری را سرزمین «مورد مناقشه» ارزیابی کرده اند و این در حالی است که قطعنامه سازمان ملل متحد به طور آشکار از کرانه باختری به عنوان سرزمینی نام می برد که اسرائیل، آن را اشغال کرده است.

وی تاکید کرد «این قطعنامه کار را بر فیفا که با اجازه دادن به ادامه بازی باشگاه های اسرائیلی ادعا می کند از مداخله در سیاست خود داری می کند، دشوارتر خواهد کرد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار