خبرگزاری دوغان: آغاز حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در شهر الباب

خبرگزاری دوغان ترکیه از آغاز حملات هوایی جنگنده‌های روسیه علیه مواضع داعش در حومه شهر الباب سوریه، خبر داد.

خبرگزاری دوغان: آغاز حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در شهر الباب سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس‌تی‌وی، جنگنده‌های روسیه برای نخستین‌بار مواضع گروه تروریستی داعش در حومه شهر الباب سوریه را که در محاصره نیروهای ترکیه قرار دارد، هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری دوغان ترکیه، روز پنج‌شنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد این حملات هوایی روز چهارشنبه صورت گرفت. این گزارش پس ‌از آن منتشر شد که روسیه و ترکیه بر سر برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه توافق کردند.
این در حالی است که این گزارش هنوز به تأیید مقامات روسیه و ترکیه نرسیده است. همچنین این خبرگزاری به این موضوع اشاره‌ای نکرد که آیا این حملات با هماهنگی با ترکیه صورت گرفته است یا خیر.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، اعلام کرد در دو روز گذشته، الباب هدف «حملات هوایی که احتمالاً روسیه در حمایت از عملیات ترکیه انجام داده است» قرارگرفته است. این در حالی است که مقامات ارتش روسیه نیز هنوز این گزارش را تأیید نکرده‌اند.

ترکیه از 4 ماه پیش، با تجاوز به خاک سوریه، عملیاتی را تحت عنوان مبارزه با گروه تروریستی داعش انجام داده است. این در حالی است که ارتش ترکیه و معارضان مسلح مخالف دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، در به دست گرفتن کنترل شهر الباب به مشکل برخورد کرده و باوجود تحمل تلفات زیاد هنوز نتوانسته‌اند کنترل این شهر را در اختیار گیرند.

آنکارا در روزهای اخیر از ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مبارزه علیه تروریست‌های داعش در سوریه انتقاد کرد و گفت آن‌ها نتوانسته‌اند از حمله آنکارا به شمال سوریه پشتیبانی لازم را به عمل‌آورند.
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، که این هفته واشنگتن را به حمایت از داعش متهم کرده بود، روز پنج‌شنبه بار دیگر به آمریکا حمله کرد و این کشور را به «حمایت» از سازمان‌های تروریستی در سوریه متهم کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار